Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:905995
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 54 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Annotation   
  Ievads   
1.  Teorētiskais apskats par pirmskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības rašanos un sociālā pedagoga darbības iespējām pirmskolas izglītības iestādē   
1.1.  Agresijas jēdziena teorētiskais skaidrojums   
1.2.  Faktori un cēloņi, kas ietekmē agresīvas uzvedības veidošanos   
1.3.  Pirmskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības   
1.4.  Agresīvas uzvedības izpausmes pirmskolas vecumā   
1.5.  Sociālā pedagoga darbības aspekti pirmskolas izglītības iestādē   
1.5.1.  Sociālā pedagoga darbības vispārīgs raksturojums   
1.5.2.  Metodes sociālā pedagoga darbībā   
1.5.3.  Starpprofesionāļu komandas modelis   
2.  Pētījums par agresīvas uzvedības izpausmēm pirmskolas vecuma bērniem   
2.1.  Pētījuma organizācija un metodes   
2.2.  Pētījuma rezultātu apkopošana   
2.2.1.  Vecāku aptauja   
2.2.2.  Strukturālā novērošana   
2.2.3.  Neeksistējošā dzīvnieka attēls   
2.2.4.  Audzinātāju anketēšana   
2.2.5.  Pamatgrupas novērošana   
2.3.  Secinājumi   
3.  Sociālā pedagoga darbības programma darbam ar pirmskolas vecuma bērniem ar agresīvas uzvedības izpausmēm   
  Secinājumi un rekomendācijas   
  Nobeigums   
  Saīsinājumu un speciālo terminu skaidrojums   
  Kopsavilkums   
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts   
Extract

“Ja es dzīvē nevaru radīt, es to varu iznīcināt. Arī dzīvi iznīcinot es sevi transcendēju,” tā konstatējis amerikāņu psihologs Eriks Fromms. Psiholoģiskais mehānisms sevis apliecināšanai caur agresiju ir vienkāršs: ja sabiedrība nav radījusi iespēju izjust sevi pašam un apliecināt sevi caur labo, caur to paust pozitīvas emocijas, tad es sevi apliecinu caur slikto, bieži paužot agresiju pret piedāvātajām vai uzspiestajām vērtībām.
Pašreiz notiekošo pārmaiņu rezultātā, vienlaicīgi sakārtojot sociālo sfēru, veicot sociāli pedagoģisko darbu, pirmsskolēna personībai tiek izvirzītas jaunas prasības. Zināšanu un prasmju apguvei jānotiek kopā ar rakstura izveidi, redzesloka paplašināšanu un atbildības uzņemšanos sabiedrībā.
Respektīvi izglītības dokumentos tiek atzīts, ka izglītībai jābūt vērstai uz personības attīstību. Taču mūsdienu sabiedrībā pastāv problēma, kas kavē personības attīstības gaitu – daļai pirmsskolēnu ir augsts agresijas līmenis. Agresīva uzvedība ir nopietns traucēklis ne vien bērnu saskarsmei ar vienaudžiem, audzinātājiem un vecākiem, kas rada uzvedības problēmas, bet tā ir bīstama parādība, kas pastiprinoties var novest cilvēku līdz vardarbībai.
Šobrīd psihologu vidū dominē uzskats, ka jebkuru uzvedības tendenci ietekmē, visdažādākie faktori, tātad uzvedība veidojas dažādu faktoru mijiedarbībā. Mūsdienās lielākais vairums sociālo zinātņu speciālistu par agresiju uzskata jebkuru uzvedības formu, kas mērķtiecīgi virzīta uz citas būtnes apvainošanu, pazemošanu, iznīcināšanu, kaitniecības nodarīšanu pretēji tās vēlmēm.
Tiek atzīts, ka bērni zināšanas par agresīvas uzvedības modeļiem iegūst no tuvākās vides, ko bieži sauc par mikrovidi. Šīs vides sastāvdaļas ir ģimene, attiecības ar vienaudžiem, audzinātājiem un masu mēdiji. Psihologi, kuri pētījuši apstākļus, kas veicina bērnu agresīvas uzvedības stereotipu nostiprināšanos, uzskata, ka “vispieticīgākais” vecums ir 3-5 gadi, kad visvieglāk ”iemācīties” agresīvu uzvedību: sist otram, bojāt rotaļlietas, komandēt citus u.tmldz.
“Barojošā vide” šādas vides stereotipizēšanai ir tuvo cilvēku emociju, mīlestības trūkums. Bērnam pieredzē neuzkrājas nekas priecīgs, tāpēc viņš “upuri” nežēlo, jo, lai žēlotu, ir jābūt mīlestības pieredzei. Šādas uzvedības dēļ vienaudži no bērna norobežojas. Tātad šādas izolācijas pēc nerodas pozitīvs uzvedības modelis, ko pārņemt, veidojas negatīva attieksme pret “viņiem, tiem labajiem” un viņu vērtību sistēmu, tāpēc atliek orientēties tikai uz savas (visbiežāk agresīvas) grupas it kā pozitīvo novērtējumu.
Līdz ar to var secināt, ka bērnu agresīva uzvedība neļauj pašiem bērniem sevi pilnvērtīgi attīstīt savu personību un iekļauties vienaudžu grupā, kā arī veidot kvalitatīvas attiecības ar citām referentajām grupām. Analizējot šo aktuālo problēmu – agresīvas uzvedības izpausmes pirmsskolas vecumā, tapa diplomdarba tēma “Sociālpedagoģiskā darbība ar pirmskolas vecuma bērniem agresīvas uzvedības izpausmju novēršanā”

Pētījuma objekts: pirmskolas vecuma bērni ar agresīvas uzvedības izpausmēm
Pētījuma priekšmets: sociālā pedagoga darbība ar pirmskolas vecuma bērniem agresīvas uzvedības izpausmju novēršanā
Pētījuma mērķis: sociālpedagoģiskās darbības programmas izveide pirmskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības izpausmju novēršanā.
Hipotēze – savlaicīgi atklājot agresiju pirmskolas vecuma bērnos, korekcijas darbs veicina agresīvas uzvedības izpausmes mazināšanos bērnos.

Lai sasniegtu mēŗki, tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Analizēt sociālpedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pirmskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības rašanos;
2. Noskaidrot galvenos agresīvas uzvedības rašanās faktorus.
3. Veikt praktisko pētījumu par pirmskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības izpausmēm.
4. Veikt pētījumu rezultātu apkopojumu un analīzi.
5. Izveidot korekcijas programmu starpprofesionāļu komandas darbības ietvaros pirmskolas vecuma bērnu agresivitātes novēršanai. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1241300
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register