Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:972619
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Emociju un jūtu vispārīgs raksturojums, to nozīme bērna attīstībā    5
2.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības vispārīgs raksturojums    9
3.  Mūzikas ietekmes veidi    16
4.  Pieaugušo loma bērna emocionālajā attīstībā    28
5.  Praktiskā daļa    30
5.1.  Pētījuma organizācija un pētījuma metožu raksturojums    30
5.2.  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    37
  Ieteikumi vecākiem    49
  Ieteikumi pedagogiem    50
  Secinājumi    51
  Nobeigums    53
  Izmantoto avotu saraksts    55
  Pielikumi    56
Extract

Mūzika skan mums visapkārt. Tomēr, vai mēs visi to spējam patiešām sadzirdēt? Nesen laikrakstā izlasīju savā ziņā ļoti skumju ziņu. Runa gāja par vidusskolas vecuma jauniešiem, kas, iespējams, Dziesmu svētku ietekmēti, ir vēlējušies pieteikties kādā korī, bet no interesentiem tikai katrs piektais ticis pieņemts. Vairums puišu vispār nav spējuši kaut cik padziedāt. Un tikai retais ir spējis nodziedāt kādu dziesmu līdz beigām. Bēdīgs fakts, kas liek aizdomāties par to, vai mūsu tauta, par dziedātājtautu saukta, drīz vairs atbildīs šim nosaukumam. Tāpat arvien vairāk secinām, ka jaunieši kļūst pārāk racionāli un materiāli noskaņoti. Jā, protams, liela daļa no viņiem ir daudz gudrāki, labāk izglītoti, kā viņu priekšteči pirms gadiem divdesmit un vairāk. Tomēr emocionālā sfērā viņi ir kļuvuši daudz nabadzīgāki un nejūtīgāki. Droši vien tā galvenokārt ir ne jau viņu, bet apkārtējo apstākļu vaina – līdzekļi, kas tiek piešķirti kultūras attīstībai, arī bērnu un jauniešu izglītošanai šajā jomā, kļūst arvien nepietiekamāki. Tāpat arī ģimenes budžetā šiem mērķiem naudas paliek arvien mazāk. Ja ir jāizvēlas, vai bērnam jāapmeklē interešu pulciņi, jāmācās mūzika vai arī nauda jāizlieto ģimenes izdzīvošanai, mūzika tiek atvirzīta otrajā plānā. Ko var gribēt no jauniešiem, ja vecāku uzskats ir, ka mūzika ir tikai lieka laika un naudas tērēšana. Arī skolā mūzika nokļūst otrās šķiras nodarbību lomā. Bet ļaunākais ir tas, ka līdzīga attieksme pret mūziku kā mācību priekšmetu ir arī Latvijas vadošajām organizācijām. Arvīds Platpers, Dziesmu svētku virsdiriģents, ir teicis, ja skolās jau nākamajā mācību gadā šajā jomā nekas būtisks nemainīsies, 2008. gadā Latvijā var skanēt pēdējie Dziesmu svētki. Un tas notiek tagad, kad Baltijas valstu Dziesmu un deju svētki ir beidzot iekļauti UNESCO cilvēces meistardarbu sarakstā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1165764
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register