Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:980761
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Cilvēks sāk mācīties ar pirmajām savas dzīves dienām, taču arī tad, kad iegūta pamatizglītība un kāda specialitāte, dzīvē rodas dažādas situācijas, kas mudina mācīties atkal; jāpilnveido zināšanas attiecīgajā specialitātē vai jāapgūst jaunākais kādā nozarē, jāmaina profesija, jāapgūst svešvalodas, jāapgūst zinības dažādās jaunās nozarēs vai vienkārši dzīvē nepieciešamas dažādas praktiskas iemaņas... Pasaules praksē zināms, ka ar šiem jautājumiem nodarbojas dažādi pieaugušo izglītības centri.
Kas ir pieaugušo izglītība? Pēc UNESCO definīcijas – pieaugušo izglītība ir organizēts process, kas pagarina vai aizstāj pieaugušu cilvēku pamatizglītības apguvi, veicina viņu spēju attīstību, bagātina zināšanas, uzlabo tehnisko vai profesionālo kvalifikāciju vai arī pārkvalifikāciju, pilnveido attieksmes un uzvedību, kas sekmē sabalansētu un patstāvīgu personības līdzdalību sociālajā, ekonomiskajā un kultūras dzīvē.
Šobrīd ir tā situācija, kad paši cilvēki labprāt un pat visai aktīvi meklē iespējas papildināties izglītībā, neskatoties pat uz to, ka par izglītību ir jāmaksā. Arī daudzas iestādes un privātfirmas organizē dažādus kursus un seminārus, lai sekmētu savu darbinieku kvalifikācijas pilnveidi. Var uzskatīt, ka izglītība ir atslēga turpmākajiem gadiem un pat gadsimtiem.
Pieaugušo izglītība Latvijā nav jauns jēdziens un nav arī jauns virziens, bet katrā laikā pieaugušo izglītībai ir cita pieeja. Trīsdesmito gadu beigās Latvijas Republikā pieaugušo ārpusskolas izglītības iestādes – tautas augstskolas un kursi – ieņem nozīmīgu vietu tautas izglītības sistēmā. Tās pamatmērķis ir kopt iedzīvotāju garīgo un darba, tikumisko un mākslinieciski estētisko kultūru, veicināt starpnacionālo attiecību kultūras veidošanos, nacionālo vērtību nosargāšanu.
Gan izglītības piedāvātāju, gan arī pieprasītais mācību programmu saturiskais spektrs ir daudzpusīgs, zināmā mērā tas raksturo darba tirgus stihisko attīstību.
Mērķis, kuru pieaugušo izglītībā vēlamies sasniegt – ir veidot sabiedrību, kas mācās. Tāpēc rodas uzdevums- sakārtot un tālāk attīstīt pieaugušo izglītības sistēmu.
Dalībnieku skaits pieaugušo izglītībā ar katru gadu pieaug.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register