Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Kustību rotaļa - ritma izjūtas attīstības sekmētāja pirmsskolas vecākā vecuma bērniem

     

    Research Papers41 Pedagogy

6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:996982
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 42 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ritma izjūta – muzikālās dzirdes svarīgs komponents    5
2.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    11
3.  Rotaļu nozīme bērna attīstībā    18
3.1.  Kustību rotaļa – bērna aktīvās darbības veids    22
3.2.  Kustību rotaļu izmantošanas iespējas ritma izjūtas sekmēšana    28
4.  Bērnu ritmizēšanas izpausmes PII „Pūcīte”    32
  Secinājumi    42
  Izmantotās literatūras saraksts    44
Extract

Ievads

Muzikālā audzināšana ir universāls audzināšanas veids, jo tai ir milzīga ietekme uz bērnu emocionālo attīstību, kā arī lielā mērā tā saistās ar izziņas procesiem. Mūzikā ir ne tikai emocijas, bet arī liela ideju, fantāzijas un tēlu pasaule, kas saistās ar bērnu radošuma attīstību. Arī ritma izjūtas sekmēšana pieder pie pirmsskolas izglītības programmas mūzikas nodarbības uzdevumiem.
Bērni ar ritmu sastopas visā savā ikdienā, tomēr bieži to pat neapzinās vai nepievērš tam pienācīgu uzmanību. Ritms bērniem izpaužas visapkārt. Bērni vēro ritmiskas izmaiņas dabā, arī cilvēka daba pati no sevis ir ritmiska: sirdspuksti, elpošana. Bērni runā, klausās dzirdēto un veic kustības noteiktā ritmā.
Neaizstājams palīgs bērna ritma izjūtas veicināšanā ir tieši kustību rotaļa, jo rotaļa ir galvenais darbības veids pirmsskolas vecumā, savukārt bērna attīstība notiek darbībā.
Muzikāli ritmiskās rotaļas un spēles izraisa bērnos prieku, tās labvēlīgi ietekmē vispārējo bērna attīstību.
Pateicoties kustību rotaļu daudzpusībai, bērnā paplašinās zināšanas par apkārtējo pasauli, kā arī attīstās ritma izjūta un spējas radoši un bez aizspriedumiem lietot savu ķermeni.
Kustību rotaļas un ritmiskie vingrinājumi veicina bērna apķērības un prāta attīstību, jo bērnam ķermenis ir jāvirza uz ritmiskām darbībām.
S. Grasmane atzīst, ka mūzika ir viens no tiem mākslas veidiem, kas visdaudzveidīgāk attēlo cilvēka emocionālo dzīvi. Mūzika ir arī tā, kura šīs emocijas modelē, rada vienas vai otras noskaņas, izjūtas cilvēkā [7,18].
Tā kā rotaļa ir pirmsskolas vecuma bērnam vissaprotamākais, interesantākais darbības veids, tad no skolotāja ir atkarīgs, vai rotaļa veicinās bērna attīstību. Kustību rotaļas ir jāprot prasmīgi pielietot, iepazīstinot un veidojot dažādas iemaņas, kur viena no tām ir ritma izjūtas attīstīšana.
Savā izstrādātajā bakalaura darbā, pētīju attiecīgā vecumposma attīstības likumsakarības balstoties uz G. Svences, A. Ļubļinskas darbiem, kā arī dažāda veida metodisko literatūru, lai iepazītos ar atziņām par ritma izjūtas nozīmi bērna attīstībā. Šīs atziņas gūtas no dažādu autoru darbiem. No teorētiskajiem pārstāvjiem iepazinu I. Surudas, L. Jērcumas, M. Bičukas, S. Grasmanes, N. Pagrabas darbus. Praktiskos ieteikumus vairāk iepazinu caur V. Apares, S. Kvieses, L. Rozītes, I. Rožiskas, S. Pugačas atziņām. Lai izzinātu dažādas atziņas par kustību rotaļu, kā bērna attīstītāju, pētīju pedagoģisko literatūru par rotaļu nozīmi bērnu attīstībā un par kustību rotaļu apguves iespējām. Par šo tēmu rakstīja D. Dzintere, J. Grants, J. Udaļcova.
Tomēr tieši par kustību rotaļu izmantošanas iespējām, bērna ritma izjūtas attīstības veicināšanai mūzikas nodarbībās ir nepietiekams informācijas daudzums. Kustību rotaļas panākumi ritma izjūtas attīstības sekmēšanai atkarīgi ne tikai no tā, cik pati rotaļa saistoša, bet stipri vien arī no rotaļas vadītāja kompetences. Tādēļ mans bakalaura darba temats ir: „Kustību rotaļa - ritma izjūtas attīstības sekmētāja pirmsskolas vecākā vecuma bērniem”.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1147726
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register