Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:152267
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anketēšana politisku jautājumu izpētē    4
  Anketēšana kvantitatīvajā pētniecībā    6
  Anketēšana kā aptaujas metode kvantitatīvajā pētniecībā    6
  Anketēšanas paveidu īss apskats    8
  Pētnieka instrumentārijs – anketa    10
  Anketas jautājumu klasifikācija    14
  Mērījumu skalas    16
  Izlases veidošana    17
  Datu apstrāde    19
  Secinājumi    20
  Izmantotā literatūra    21
  Pielikums    26
Extract

Cilvēki ir sociālas būtnes, kas veido komplicētu sabiedrību. Lai būtu iespējams vadīt sabiedrību un realizēt dažādus procesus tajā, ir ārkārtīgi būtiski to pētīt. Pie tam, ir jāņem vērā fakts, ka sabiedrība savā būtībā ir ļoti mainīga, tai ir nozīmīgas dažādas dzīves sfēras – viena no tām ir politiskā. Šajā kontekstā mēs varam runāt par sabiedriskās domas izpēti. Kā jau ievadā minējām, valsts politiskās varas realizēšanā ir svarīgi noskaidrot, ko valsts iedzīvotāji domā par partiju izredzēm nākamajās vēlēšanās, kā viņi vērtē valsts politiķus un tamlīdzīgus jautājumus, kā arī sabiedrības attieksmi pret valsts iesaistīšanos starptautiska rakstura notikumos – piemēram, Latvijas iesaistīšanos starptautisku konfliktu risināšanā ( Irākas gadījums), dažādu ar Eiropas Savienību saistītu jautājumu izvērtējums no sabiedrības skata punkta, kur parādās vietējo politiķu lēmumu pieņemšanas raksturs un kompetence utt.
Būtībā sabiedriskā doma ir sabiedrības apziņas stāvoklis, kas izsaka tautas, sociālo grupu, kopienu attieksmi pret sociālās īstenības faktiem. Pēc definīcijas sabiedriskā doma ir sociālās interakcijas ( veids, kā mijiedarbojas sabiedrības daļas – sociālas sistēmas) un komunikācijas produkts. Apkopojot dažādus zinātnieku viedokļus, var teikt, ka, lai varētu runāt par sabiedrisko domu, jābūt spēkā vismaz četriem nosacījumiem: 1) jābūt jautājumiem, par ko cilvēkiem ir interese, par ko cilvēki diskutē; 2) jābūt lielam skaitam cilvēku, kam ir viedoklis par šo jautājumu; 3) nepieciešams konsenss vismaz starp dažiem no šiem viedokļiem; 4) šim konsensam ir jābūt zināmam ietekmējošam spēkam sabiedrībā. 1
Sabiedriskā doma veidojas un attīstās mērķtiecīgi – sociālo institūtu un politisko organizāciju iedarbības rezultātā, kā arī, nenoliedzami, stihiski – dažādu dzīves apstākļu un sociālās pieredzes, tradīciju ietekmē. Sabiedriskās domas aktivitāti un faktisko nozīmi sabiedrības dzīvē nosaka sabiedrības struktūra, kultūra, sociālie institūti un, kas svarīgi – brīvību attīstības pakāpe.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1236668
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register