Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:205058
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Starpkultūru izglītības būtība pirmskolas vecumā   
1.1.  Starpkultūru izglītības izpratne   
1.2.  Pedagogu uzdevums un loma starpkultūru izglītības ieviešanā   
2.  Bērna attīstība starpkultūru vidē   
2.1.  Ģimenes loma bērna attīstībā daudzkultūru vidē   
2.2.  Kultūras pārrāvuma ietekme uz bērnu pirmsskolas vecumā   
2.3  Pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija jaunā vidē   
  Secinājumi   
Extract

Mūsdienu pasaulē cilvēkiem vairāk vai mazāk tiek dota iespēja dzīvot un sevi izpaust daudzkultūru vidē. Dažiem cilvēkiem šī vide saistās ar vērojumu vairāk no malas, jo viņi it kā tieši katru dienu nav saistīti ar daudzkultūru vidi. Citi turpretī katru dienu dzīvo un izdzīvo dažādas situācijas tajā.
Kā mēs zinām, vēsture ir pieredzējusi vairākus imigrācijas viļņus, un šodien Eiropa ir mājas daudzu kultūru cilvēkiem. Tā ir 21.gs realitāte: mēs dzīvojam daudzu kultūru sabiedrībās.
Nākotnes skatījums arvien vairāk ir saistīts ar daudzkultūru vidi. Cilvēkiem rodas lielākas iespējas ceļot, apgūt jaunas profesijas un arī apmesties uz dzīvi sev ne tik labi pazīstamā un zināmā vidē. Arvien vairāk cilvēku cenšas izmantot sev piedāvātās iespējas un bieži vien izvēlās kādu noteiktu laiku apmesties uz dzīvi sev svešā valstī. Tā ir viena no cilvēku grupām, kas veido daudzkultūru sabiedrību. Gandrīz katrā šādā ģimenē aug bērni, kas no mazotnes redz, iekļaujas, izdzīvo un izjūt dažādu kultūru nianses, vērtības un atšķirības. Viņiem veidojas jauni uzskati, jauni draugi un jaunas iespējas sevi izpaust daudzkultūru vidē. Viņi ir bagāti ar to, ka var tieši vai netieši dalīties ar pārējiem cilvēkiem savā tiešajā – ģimenē vairāk pieņemtajā kultūra un tajā, kas eksistē katru dienu ārpus ģimenes loka. Jo „kultūra ir kā gaiss – mēs to neredzam, bet mēs to ieelpojam katru brīdi savā dzīvē”[1;31].
Ir arī jauktās ģimenes, kurās no pirmajām dienām bērns ir saistīts ar divām dažādām kultūrām. No tā, cik veiksmīgi vecāki būs spējīgi integrēt un virzīt bērnu šajā mini daudzkultūru vidē – savā ģimenē, vēlāk būs atkarīgs tas, cik ātri un veiksmīgi mazulis spēs integrēties savā vienaudžu un draugu lokā. Šādā ģimenes modelī augošais bērns neapšaubāmi vieglāk spēs iekļauties jaunā, sev nepazīstamā sabiedrībā, vieglāk un veiksmīgāk atrast sev draugus un domu biedrus.
Tiek atzīts, ka indivīdam var būt divas vai vairākas kultūras identitātes. Cilvēks vienlaikus var būt gan vācietis, gan soms un norvēģis, gan latvietis un amerikānis. Nedaudz citādā skatījumā viņš var atzīt sevi par Somijas norvēģi vai ASV latvieti. Velsas zinātnieks K.Beikers, kas ir īpaši pētījis bilingvālo izglītību, ir novērojis, ka šajā gadījuma identitātes ir saplūdušas un daļas ir izveidojušas jaunu veselumu …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1171006
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register