Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:393856
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.07.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Аннотация    5
  Ievads    6
1.  Kvalitātes vadības sistēmas vēsturiskā attīstība un teorētiskie aspekti    8
2.  Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana, dokumentācija un pilnveidošana    19
2.1.  Kvalitātes vadības sistēmas nozīme    19
2.2.  Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana valsts pārvaldē    24
2.3.  Procesu pieeja    27
2.4.  Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija    29
2.5.  Kvalitātes vadības uzturēšana un pilnveidošana    31
2.6.  Kvalitātes vadības sistēmas sertifikācija    32
3.  Pētījums par kvalitātes vadības sistēmu jelgavas pilsētas domē    36
3.1.  Iepriekš veikto pētījumu apraksts    36
3.2.  Pētījuma metodoloģija    38
3.3.  Pētījumā iegūtās informācijas analīze    39
  Secinājumi    47
  Priekšlikumi    49
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    50
  Pielikums    52
Extract

SECINĀJUMI
1. Lielu ieguvumu Kvalitātes vadības sistēmā ir devuši E. Demings, F. B. Krosbijs un J. M. Jurāns, Kvalitātes vadības sistēma galvenokārt ir izveidota uz Deminga 14 galveno posteņu pamata, kas ir unikāla vērtība, jo veiksmīgi darbojas gan uzņēmējdarbībā, gan valsts pārvaldē kopš 1950. gada visā pasaulē, palīdzot pārvarēt ekonomiskās izaugsmes problēmas, sevišķi – krīzes apstākļos. Arī Latvijā pēc totalitārā režīma sagrāves sabiedrības prasības pēc demokrātijas, sistēmiskuma, kvalitātes – gan produktu, gan pakalpojumu saņemšanas jomā, katra sabiedrības locekļa, klienta kā vērtības akceptēšanā sekmīgāk varēja realizēties, ieviešot starptautiski atzītu Kvalitātes vadības sistēmu.
2. Ja valsts pārvaldes iestādē ir ieviesta un efektīvi darbojas Kvalitātes vadības sistēma, ieguvēji ir visi- gan darbinieki, gan organizācija, bet galvenais – klienti. Autore uzskata, svarīgākais ieguvums ir darbinieku izaugsmes iespējas, nemitīga izglītošanās, lai spētu veidot analītiskās prasmes, paškontroles un pašvērtējumu iemaņas, katra iesaistīšanās mērķu izvirzīšanā un aktualizēšanā, pašapziņas paaugstināšanās, savstarpējo attiecību un mikroklimata uzlabošanās, gandarījums par klientu apmierinātību, ko nodrošina regulāras aptaujas par pašvaldības darba kvalitāti.
3. Pētījumā noskaidrots, ka pirms Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas Jelgavas pilsētas domes darbinieki pilnībā neizprata organizācijas darbības mērķus un galvenos uzdevumus, tos interpretēja pēc katra izpratnes, bija vērojama funkciju pārklāšanās, dublēšanās. Lai gan organizācija darbojās atbilstoši normatīvo aktu prasībām, darbība bija sarežģīta, birokrātiski noslogota, dokumentāli vāji pārskatāma, atsevišķas funkcijas nebija orientētas uz klientu, kam tika sniegti atšķirīgi skaidrojumi.
4. Veidojot un ieviešot Kvalitātes vadības sistēmu, organizācijas vadībai ir jāspēj noteikt skaidrus un saprotamus mērķus, filozofiju un kvalitātes politiku. Darbinieki ir sava uzņēmuma spogulis, tāpēc vadībai ir svarīgi panākt katra līdzdalību Kvalitātes vadības sistēmas darbībā, procesu un procedūru pilnveidošanā, kļūdu noteikšanā un novēršanā. Pozitīvs ir atzinums, ka pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas, Jelgavas domes vadībai ir viegli izsekojami un uzraugāmi pārvalžu procesi, redzams, kur nepieciešama resursu pārdale, atklājas nepilnības darba organizācijā, uzlabojas iekšējais audits, kas atklāj nepilnības procedūrās un atskaišu sistēmā.
5. Veidojot Kvalitātes vadības sistēmu, ir jābūt labi organizētai dokumentācijai, kas saskaņo darāmā secību, novērš nepilnības un kļūdas, formulē un pamato organizācijas mērķus un uzdevumus. Galvenā dokumentācijas vērtība ir tad, ja darbiniekiem ar to strādājot, veidojas skaidra izpratne par procesiem, procedūrām. Svarīgi, ka Jelgavas pilsētas domē pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas ir uzlabojusies dokumentu aprite, pieejamas dokumentu pēdējās versijas, dokumentācija ir sistematizēta un galvenais – saprotama, pieejama un ērti pielietojama. Atrisinājusies darbinieku aizvietošanas problēma, procesu apraksti nodrošina jauno darbinieku sekmīgu iekļaušanos Kvalitātes vadības sistēmā, mazina stresu, motivē atbildības sajūtu.
6. Pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas vairums Jelgavas pilsētas domes darbinieku kā galveno ieguvumu atzīst klientu – gan iekšējo, gan ārējo apmierinātību par saņemto pakalpojumu. Ir samazinājies dokumentu skaits, ir sakārtotas un viegli pieejamas dokumentu grupas, identificētas veidlapas, līdz ar to raitāk tiek izskatīti klientu iesniegumi, samazinājies to izskatīšanas laiks.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1324576
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register