Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:472286
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    5
  Ievads    5
1.  Psiholoģiski-pedagoģiskās literatūras analīze sensorās audzināšanas problēmas aspektā    7
1.1.  Sensorās audzināšanas idejas attīstība pedagoģijā    7
1.2.  Bērnu sensorās audzināšanas būtība, uzdevumi un virzieni    12
1.3.  Didaktiskās spēles kā sensorās audzināšanas līdzeklis    16
2.  Priekšmetu krāsas, formas un lieluma uztveres attīstība didaktiskajās spēlēs    23
2.1.  Didaktiskās spēles priekšmetu krāsas uztveres attīstībai    23
2.2.  Didaktiskās spēles priekšmetu formas uztveres attīstībai    30
2.3.  Didaktiskās spēles priekšmetu lieluma uztveres attīstībai    39
  Secinājumi    46
  Izmantotās literatūras saraksts    47
  Pielikumi    49
Extract

Sensorās audzināšanas problēma pirmsskolas vecumā ir viena no svarīgākajām problēmām pirmsskolas pedagoģijā un psiholoģijā.
Sensorā audzināšana ir pēctecīga un plānota cilvēces sensorās kultūras iepazīšana, sensoro procesu mērķtiecīga attīstība un pilnveide. Šo procesu nozīmība pamatojas ar to, ka sensorā audzināšana ir pirmsskolas vecuma bērna attīstības priekšnoteikums, tai ir fundamentāla nozīme bērna personības veidošanās procesā. Bērns apkārtējo pasauli iepazīst izmantojot maņas: redzi, dzirdi, tausti... Izmantojot redzi bērns apskata priekšmetu, redz tā krāsu, formu, lielumu, tā izvietojumu laukumā; ar dzirdes palīdzību bērns uztver priekšmeta radītās skaņas; ar taustes palīdzību bērns var noteikt mīksts vai ciets, līdzens vai grubuļains ir priekšmets un tā virsma. Turpmāk balstoties uz sakrāto sensoros pieredzi veidojas tādi procesi kā atmiņa, iztēle, domāšana, kā arī attīstās dažādi praktiskās pirmsskolnieka darbošanās veidi: veidošana, zīmēšana, konstruēšana.
Mūsdienās, neraugoties uz zinātnes un tehnikas attīstību, ātro datorizācijas tempu, sensorās audzināšanas loma un nozīme nesamazinās nedz izziņas, nedz darba procesā. Vairāki pētījumi liecina par to, ka „visas tālredzīgas zinātnes un tehnikas veiksmes ir domātas ne tikai domājošam, bet arī tādam cilvēkam kas spēj just”(15,50), ir skaidrs, ka visi atklājumi no cilvēka pieprasa augstu sensoro kultūru. Veselai profesiju virknei – muzikants, rakstnieks, gleznotājs, arhitekts, konstruktors utt. sensorās prasmes ieņem svarīgāko vietu, jo tieši sensorās prasmes ļauj ar sevišķu iedziļināšanos , skaidrību un precizitāti uztvert un nodot tālāk formas, krāsas, skanējums un citu priekšmetu ārējo pazīmju un parādību nianses. Sensoro iemaņu un prasmju pamati tiek veidoti agrajā bērnībā un pirmsskolas periodā.
Tieši tāpēc sensorās audzināšanas problēma ir aktuāla arī šodien.
Sākumskolas pedagogi norāda uz pirmklasnieku sensorās attīstības nepilnībām. Bērni nespēj brīvi orientēties apkārtesošo priekšmetu un parādību pasaulē. Bērni ir apguvuši tikai priekšmetu nosaukumus un nespēj skaidri izdalīt priekšmetu īpašības un pazīmes, tādas kā krāsa, forma, lielums utt. Vāji ir attīstīta analītiskā uztvere. Pirmklasniekos atzīmē sensorās pieredzes trūkumu, līdz ar to ir vāji aktivizētas emocijas, kuras saistītas ar apkārtesošiem priekšmetiem un parādībām. Pētījumi liecina par to, ka bērni ar sensorās attīstības nepilnībām elastīguma un precizitātes trūkuma dēļ, saskaras ar grūtībām. Rokdarbu stundās izstrādājumu tapšanas procesā, vizuālās mākslas stundā konstruējot zīmējumu. Tas ir izskaidrojams ar to, ka tieši šajos mācību priekšmetos sensorā audzināšana izpilda galveno regulējošo funkciju. Sensorās audzināšanas trūkumi un nepilnības izraisa sagrozījumus (pārveidojumus) burtu rakstībā, noved pie tā, ka sporta nodarbībās bērni nespēj atdarināt kustības pēc parauga, mūzikas stundā saskaras ar grūtībām atkārtot uzdoto ritmu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register