Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:491567
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  STEREOTIPA DEFINĪCIJA    4
2.  STEREOTIPA FUNKCIJAS    6
3.  STEREOTIPU IEDALĪJUMS    7
3.1.  DZIMUMA STEREOTIPI    7
3.2.  ETNISKIE STEREOTIPI    8
3.3.  VECUMA STEREOTIPI    8
3.4.  LABIE UN SLIKTIE    9
4.  AIZSPRIEDUMI    10
4.1.  DZIMUMA AIZSPRIEDUMI    10
4.2.  RASU AIZSPRIEDUMI    11
4.3.  ETNISKIE AIZSPRIEDUMI    12
4.4.  VECUMA AIZSPRIEDUMI    13
5.  AIZSPRIEDUMU CĒLOŅI    15
6.  AIZSPRIEDUMU MAZINĀŠANA    18
7.  DISKRIMINĀCIJA    19
7.1.  TIEŠĀ DISKRIMINĀCIJA    19
7.2.  NETIEŠĀ DISKRIMINĀCIJA    19
8.  PĒTĪJUMA METODES UN GRUPAS APRAKSTS    20
9.  IEGŪTO REZULTĀTU ANALĪZE    21
  SECINĀJUMI    25
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    26
  ANOTĀCIJA    27
  ANNOTATION    28
  PIELIKUMS    29
Extract

Šādu darba tēmu izvēlējāmies vairāku iemeslu vadītas. Pirmkārt, vēlējāmies uzzināt, vai jaunieši vispār zina, kas īsti ir stereotipi, aizspriedumi un diskriminācija. Sabiedrība bieži vien diskriminē kādu etnosu vai to grupu pārstāvjus kādā no sabiedriskajām sfērām. Piemēram, ieraugot kādu čigānu, mēs automātiski kļūstam modrāki un mēģinām viņu neizlaist no acīm. Bet kāpēc tas tā notiek? Visvienkāršākā atbilde būtu: “Tas taču ir zaglis!!!” Taču tā nebūt nav. Čigāns ir tāds pats cilvēks kā mēs visi, tikai mums ir radusies negatīva attieksme pret šo etnisko grupu, kuras rezultātā rodas aizspriedums – čigāns ir zaglis.
Otrs ļoti būtisks faktors bija noskaidrot un izanalizēt, kāda ir mūsdienu jaunieša attieksme pret stereotipiem, aizspriedumiem un diskrimināciju. Lai to sekmīgi veiktu, mums vajadzēja izveidot aptaujas anketu, kas sastāvēja no 18 dažāda veida jautājumiem par dzimuma un etniskajiem stereotipiem, kā arī par diskrimināciju.
Un trešais, tikpat svarīgs iemesls bija uzzināt un izpētīt, kā varētu mazināt un ierobežot stereotipu un aizspriedumu rašanos. Ikdienā cilvēki par to nemaz neaizdomājas. Viņi zina, ka pastāv šāda negatīva attieksme pret kādu grupu, bet nedara neko, lai to mazinātu.
Paņemot rokās šo zinātniski pētniecisko darbu, mēs vēlētos, lai tas nebūtu tikai kā lasām viela, bet gan jaunas informācijas uzņemšana, kuras rezultātā lasītājs aizdomātos: “Vai es esmu aizspriedumains? Kāpēc es tāds esmu? Ko gan es varu darīt, lai tāds nebūtu?”

Pētījuma objekts: Rīgas vidusskolas 10. un 11. klašu audzēkņi
Pētījuma priekšmets: 10. un 11. klašu audzēkņu attieksme pret dažādiem stereotipiem un aizspriedumiem.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot vidusskolnieku attieksmi pret dažādiem stereotipiem un aizspriedumiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register