Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:557887
 
Evaluation:
Published: 12.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Extract

Fokusgrupu vadīšana.

Novērošana.

Mērtons (1956.) sniedza vairākus vispārējus kritērijus veiksmīgai fokusgrupu intervijas norisei:
• pētāmā temata maksimāli plašs pārklājums;
• iespējamo specifisko datu paredzēšana – Mērtons akcentē tiešu fokusgrupas dalībnieku pieredzes detalizētu un konkrētu pieredzes ziņojumu. Ja attieksme un viedoklis ir izdibināts, tas ir nopietns pamats specifiskiem vispārinājumiem;
• dalībnieku mijiedarbības padziļināšana – Mērtons akcentēja arī fokusgrupas dalībnieku dziļu iepazīstināšanu ar diskusijas materiāliem;
• personisko uzskatu konteksts dalībnieku atbildes atspoguļošanā par pētījuma tematu – Mērtons piedāvāja izvērtēt, kā personiskie uzskati ietekmē personāla kontaktus ar fokusgrupas dalībniekiem. Šie uzskati var būt balstīti uz sociālajām lomām un kategorijām, ko ir pieņēmuši diskusijas dalībnieki, vai, kas ir balstīta uz pašu diskusijas dalībnieku pieredzes.


Intervija satura noteikšana.

Intervija parasti ilgst 1 līdz 2 stundas. Šajā laikā ir jānoskaidro visi interesējošie jautājumi, tāpēc tie ir rūpīgi jāpārdomā.
Nestrukturētās grupās drīkst uzdot plašākus un vispārīgākus jautājumus. Vairāk strukturētajās grupās, kur laika limits atļauj iesaistīt vairākas grupas, katram lielākam tematam var iepriekš plānot vairākus mēģinājumus.
Diskusijas vadīšanas stratēģija var būt mainīga – var uzdot tiešus jautājumus, bet var arī ļaut diskusijas dalībniekiem izteikties pašiem. Tas ir atkarīgs no pētāmā temata, laika limita, budžeta.
Grupas diskusija parasti sākas ar savstarpēju grupas dalībnieku iepazīšanos, kad katrs grupas dalībnieks īsumā pastāsta par sevi. Šī procedūra ir labs „ledlauzis”, lai sāktu diskusiju. Moderatoram ir jācenšas izvairīties no „grupdomāšanas” fenomena. Ja diskusijas laikā iestājas tās apsīkums, moderatoram, ar uzvedinošiem jautājumiem, tā ir jācenšas atdzīvināt. Tomēr nedrīkst ļaut sarunai izplūst pārāk vispārināti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1128781
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register