Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:613872
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Mediju, sabiedrības un varas raksturojums    3
2.  Sabiedrības un varas attiecības    4
3.  Mediju un varas attiecības    6
4.  Mediju un sabiedrības attiecība    10
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    12
Extract

Uztveršanas vide lielā mērā ir atkarīga no sabiedrības gatavības uzklausīt
kvalitatīvu informāciju un adekvāti reaģēt uz to. Sabiedrības ieinteresētība saņemt
kvalitatīvu informāciju veidojas ilgstošā laika periodā un lielā mērā ir atkarīga tieši no
mediju darba kvalitātes ilgtermiņā. Īpaša loma mediju un sabiedrības attiecībās ir
alternatīvas informācijas pieejamībai – svarīgs demokrātiskas sabiedrības veidošanas
priekšnoteikums ir indivīda iespējas izvēlēties starp atšķirīgiem kvalitatīviem un
ticamiem informācijas avotiem.
Izvērtējot riskus, kuri saistīti ar žurnālistikas kultūru un žurnālistu sagatavotās
informācijas kvalitāti, ir svarīgi izvērtēt pašu žurnālistu viedokli par savu lomu
sabiedrības uzskatu veidošanā. Latvijas žurnālistu aptaujas rezultāti (skatīt grafiku nākamajā lappusē) rāda, ka aptuveni 3 Latvijas žurnālistu uzskata, ka viens no
žurnālistikas uzdevumiem ir ietekmēt sabiedrisko domu, cilvēku uzskatus un attieksmi.
Autore uzskata, ka žurnālistu izpratne par žurnālistikas uzdevumu veidot
sabiedrisko domu var dot pozitīvu efektu gadījumos, ja žurnālista darbības šajā jomā
tiek veiktas neatkarīgi un labā kvalitātē, bet gadījumos, kad žurnālista darbs netiek
veikts pietiekami kvalitatīvi un tiek pakārtots mediju īpašnieku politiskajiem
uzstādījumiem, žurnālistu izpratne par sava darba lielo nozīmi sabiedriskās domas
veidošanā drīzāk dos negatīvu, nevis pozitīvu efektu.
Galvenais veids, ar kura palīdzību sabiedrība var ietekmēt medijus, ir mediju
patērēšana, kas dod medijam ekonomisku pamatu pastāvēt un uzlabot darbības
kvalitāti. Latvijas mediju tirgū ekonomiskās likumsakarības pilnībā nedarbojas –
sabiedrībā pastāv aizdomas, ka vairāku ietekmīgu mediju īpašnieku darbības ir saistītas
ne tikai ar vēlmi attīstīt konkurētspējīgu un finansiāli neatkarīgu mediju, bet gan ar
sabiedrības viedokļa ietekmēšanu arī gadījumos, ja šis medijs nespēj būt ekonomiski
patstāvīgs. Ņemot vērā apstākli, ka Latvijas mediju tirgus ir relatīvi mazs un sadalīts ar
valodas barjerām, katra medija, kuru ekonomiskā un ideoloģiskā neatkarība ir
apšaubāma, klātbūtne ietekmē gan visu mediju tirgus darbību, gan konkrētā medija
patērētāju pasaules uzskatu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register