Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:822772
 
Evaluation:
Published: 19.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
I.  Teorētiskā daļa    3
  Ievads    3
1.  Interneta attīstība – sociālie tīkli    5
1.1.  Interneta vēsture    5
1.2.  Internets kā medijs    5
1.3.  Sociālo tīklu vēsture    7
1.4.  Sociālo tīklu jēdziens    8
1.5.  Virtuālie sociālie tīkli un to veidi    9
2.  Sociālo tīklu lietošanas paradumi    11
2.1.  Sociālo tīklu lietošananas motivācija    11
2.2.  Cilvēku vajadzību apmierināšana sociālajos tīklos    13
2.3.  Mediju lietojuma un apmierinajuma teorija    14
2.4.  Sociālo tīklu tendences    16
II.  Praktiskā daļa    18
3.  Pētījuma metode    18
3.1.  Pētījuma metodoloģijas izvēle un tās pamatojums    18
3.2.  Pētījuma metodes izvēle un tās pamatojums    18
3.3.  Respondentu raksturojums un atlases principi    18
3.4.  Aptaujas tips – ankete, tās raksturojums    19
4.  Pētījumā iegūto datu analīze    19
  Nobeigums    29
  Izmantotā literatūra    31
  Pielikums    33
Extract

NOBEIGUMS
No savas personīgās pieredzes man izveidojusies tāda kā sociālo tīklu definīcija, kura nosaka, ka sociālie tīkli ir veids kā satikties cilvēkiem, kuri citādi nebūtu satikušies. Sociālie tīkli spēj “savest kopā” cilvēkus, kuri dzīvo dažādās pasaules malās, tūkstošiem kilometru viens no otra. Šādos apstākļos patiesi ir niecīga iespēja, ka cilvēku ceļi krustosies, taču sociālie tīkli mums sniedz fantastisku iespēju komunicēt ar cilvēkiem neatkarīgi no to reālā atrašanās attāluma. Pati esmu pārliecinājusies par sociālo tīklu labajām īpašībām. Tie ir noderīgi un izklaidējoši vienlaicīgi.
Kad apmēram pirms gada pati sāku lietot twitter.com, mana attieksme nebija īpaši pozitīva. Manas pirmās domas par to bijs – kāpēc cilvēkam būtu nemitīgi kāds jāinformē par to, ko viņš ēd, kurp brauc un kādi interneta raksti viņam liekas interesanti. Pagāja laiks, un twitter.com man sevi pierādīja ar savām pārsteidzoši labajām īpašībām.
Manuprāt, tviteris, pirmkārt, citu komunikācijas veidu vidū izceļas ar ļoti ātru informācijas apriti. Tas tiešām ir lieliski, kādā ātrumā iespējams saņemt atbild uz sev neskaidru jautājumu. Atliek vien ierakstīt ziņojumu twitter.com vietnēm palūgt citiem lietotājiem, lai to “padod tālāk retvītojot” un pēc mirkļa kāds attiecīgās jomas pārzinātājs jau ir atbildējis, kaut arī savstarpēji cilvēki varbūt nemaz nav pazīstami.
Darba izstrādes laikā guvu atbildi uz izvirzīto pētāmo jautājumu “Kas ir galvenais twiiter.com lietošanas iemesls un kādi ir lietotāju paradumi?” Virtuālā sociālā tīkla galvenais lietošanas iemesls ir lietotāju sociālo vajadzību apmierināšana. To pierāda respondentu atbildes jautājumā par sociālā tīkla lietošanas paradumiem. (27,9%) atzina, ka viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc tie lieto tviteri, ir dažādas informācijas apmaiņai/gūšanai. Nedaudz mazāk respondentu bija atbildējuši, ka to galvenais tvitera lietošanas iemesls ir nepieciešamība pēc domu, emociju un viedokļu izpaušanas, tāpat arī līdzīgs daudzums atbildēja, ka tiem nepieciešams zināt, ar ko cilvēki nodarbojas, kā arī apspriest jaunumus un problēmas publiski. Atrašanās sociālajā tīklā cilvēkiem nozīmē atbalsta sniegšanu un saņemšanu vienam no otra. Tās var būt dažāda veida palīdzības un atbalsts. Visvienkāršākais veids, kā palīdzēt, ir morālā atbalsta sniegšana. Ir labi apzināties, ka neesi viens. Cilvēki problēmsituācijā var palīdzēt ar padomu vai vienkārši uzklausīt. Sociālie tīkli noder arī kā informācijas apmaiņas vieta. Turklāt, šī apmaiņa var notikt ļoti lielā ātrumā, neatkarīgi, kurā pasaules malā atrastos sociālā tīkla biedri. Iesaistoties sociālajos rīklos, indivīdam rodas iespējas identificēt sevi ar indivīdiem, kuriem ir līdzīgas vajadzības, uzskati, kā arī līdzīga etniskā, reliģiskā, pat profesionālā piederība.
Aptaujāto sociālā tīkla lietotātāju atbildes liecina, ka respondenti ir samērā pieredzējuši twitter.com lietotāji, jo gandrīz puse jeb 44% to lieto 1-2 gadus.
Twitter.com lietotāji sociālajā tīklā iegriežas vairākas reizes dienā, liela daļa (43%) sociālajā tīklā iegriežas pat 4-5 reizes dienā, turklāt 19% respondentu atzina, ka tiem twitter.com ir atvērts visu dienu. Tas liek secināt, ka cilvēki burtiski dzīvo virtuālajā vidē, nepārtraukti lasot citu lietotāju ievietotu informāciju vai paši tajā publicē savus ziņojumus.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1247731
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register