Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Preču izvēli ietekmējošie faktori lielveikalos: Maxima un Rimi pircēju viedokļi

     Evaluated!

    Practice Reports22 Sociology

4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:823973
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Definīcijas    3
2.  ievads    6
3.  Pirkšanas lēmumu ietekmējošie faktori    8
3.1.  Pircējus ietekmējošie psiholoģiskie faktori    8
3.2.  Pircējus ietekmējošie personīgie faktori    9
3.3.  Pircējus ietekmējošie sociālie faktori    10
4.  Merčendaizings un reklāma    12
4.1.  Merčendaizinga jēdziens. Impulsa pirkums    12
4.2.  Reklāmas ietekme uz patērētāju    13
5.  Pētījuma metodoloģija    15
6.  Iegūto datu analīze    16
  secinājumi    23
  Izmantotā literatūra    24
  pielikums    25
Extract

Tie ir patērētāju garīgo procesu elementi. Psiholoģiskie faktori nosaka patēriņa apjomu, kuram pamatā ir cilvēku vajadzības. Šādus faktorus var iedalīt vairākās grupās.
Pirmkārt, tas ir prestižs un atzinība. Cilvēkiem ir vajadzīga atzinība un prestižs citu cilvēku acīs, tāpēc viņi iegādājas luksus preces. Prestižs un atzinība ir spēcīgs pirkšanas motīvs.
Otrkārt, nozīmīga ir arī pieķeršanās un mīlestība jeb uzticība noteiktam zīmolam. To var klasificēt arī kā emocionālo pirkšanas motīvu.
Nozīmīgs psiholoģiskais faktors ir arī cilvēka uztvere. Uztvere veido cilvēku pasaules uzskatu. Būtībā šis atlases un analīzes process nozīmē to, ka cilvēku uzskati par pasauli ir nepilnīgi, tādēļ cilvēka smadzenes aizpilda „robus” uztverē, sintezējot savas zināšanas, iepriekšējo pieredzi, baumas, fantāziju utt. Mārketinga speciālistiem ir iespējams aizpildīt dažus robus cilvēku uztverē ar mārketinga komunikāciju palīdzību, taču komunikācijas mēģinājumi neizbēgami sastapsies ar cilvēka prāta atlases un analīzes procesa pretestību (Blaits Dž. Mārketings, rokasgrāmata, 42.lpp).
Kā nākamo var minēt motīvus jeb iekšējo spēku, kas liek patērētājam rīkoties un pirkt vienu vai citu preci.
Pircēju izvēli iepērkoties ietekmē arī to spējas un zināšanu līmenis. Iepriekš iegūtās zināšanas par produkta veidu vai marku ietekmē lēmuma pieņemšanas veidu. Mārketinga darbiniekiem ir samērā grūti uzzināt vai novērtēt katra pircēja priekšzināšanu līmeni, tādēļ daudz labāk ir mēģināt ar mārketinga komunikācijas palīdzību papildināt patērētāja zināšanu līmeni.
Arī patērētāja attieksmei ir liela nozīme. Attieksmei ir trīs sastāvdaļas :
izzināšana, kas raksturo apzinātu prāta darbību,
iespaids, kas raksturo patērētāja emocionālo attieksmi pret produktu,
apņemšanās, kas raksturo plānota uzvedības vai rīcības modeļa īstenošanu.
Apņemšanās ir tikai nodoms, jo ne vienmēr seko reāla rīcība, jo citu faktoru ietekme var traucēt tās realizāciju.
Un kā pēdējais psiholoģiskais faktors ir cilvēka personība. Tas ir īpašību un uzvedības modeļa kopums, kas padara ikvienu cilvēku unikālu. Personība mainās ļoti lēnam, ja vispār mainās, tādēļ no mārketinga komunikācijas viedokļa būtu uzskatāma par nemainīgu. Parasti mārketingu speciālisti vēršas pie atsevišķiem personību tipiem, piemēram, sabiedriskiem cilvēkiem, individuālistiem, konkurētspējīgiem vai sportiskām personībām (Blaits Dž. Mārketings, rokasgrāmata, 42.lpp).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1229288
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register