Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:862453
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Kultivācijas teorija    4
  Kultivācijas teorijas pētniecība    5
  Teorijas kritika    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Masu mediji - komunikācijas līdzekļi, kas sasniedz lielu cilvēku skaitu, piemēram, televīzija, laikraksti un radio1, ieņem stabilu vietu mūsdienu pasaules sociālajā, politiskajā sistēmā. Tie ne bez iemesla tiek uzskatīti par nozīmīgu spēku, ar ko ir jārēķinās. Jēdziens „ceturtā vara” jau ir pierasts masu mediju apzīmējums demokrātiskās valstīs.
Tas tāpēc, ka mediji ir spējīgi ietekmēt sabiedrību, tās uzskatus, viedokļus un lēmumus. Laika gaitā izstrādātas daudzas teorijas, kas pētī un skaidro ietekmi jeb efektus, kādus masu mediji atstāj uz to lietotājiem. Mediju efektu pētniecība ir bijusi viena no ražīgākajām, sociāli nozīmīgākajām un rūpīgāk pārbaudītajām jomām masu komunikācijas pētniecībā2.
Viena no senākajām teorijām, kurai ir gan daudz piekritēju, pētnieku, gan daudz oponētāju, ir kultivācijas analīze jeb kultivācijas teorija, kas skaidro to, kādā veidā televīzija ietekmē skatītāju, īpašu uzmanību pievēršot sakarībai starp dažādām sociālām sfērām un televīzijas skatīšanos, piemēram, to, kā televīzijas patērēšana iespaido cilvēka uzskatus un attieksmes pret vardarbību, dzimumu stereotipiem u.tml. Teorijas pētījumos īpašs uzsvars tiek likts tieši uz TV auditoriju pētījumiem Amerikas Savienotajās Valstīs, kas, kā zināms, ir viena no plašākajām masu kultūras radītājām un arī patērētājām.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1120055
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register