Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:286401
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  Izglītības politikas veidošanās gaita    5
2.  Eiropas Savienības izglītības politika    6
3.  Eiropas Savienības un Latvijas sadarbība izglītības jomā – izglītības programmas    9
3.1.  Leonardo da Vinci    10
3.2.  Erasmus    10
3.3.  Erasmus Mundus    11
3.4.  Tempus    11
3.5.  Grundtvig    12
3.6.  Comenius    12
3.7.  Jean Monnet    13
3.8.  Caurviju jeb transversālās programmas    14
  NOBEIGUMS    16
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    17
Extract

Darba mērķis – izpētot pieejamos elektroniskos resursus, iepazīties ar Eiropas Savienības izglītības sistēmu un sadarbību ar Latviju izglītības sistēmas jomā.
Lai sasniegtu darba mērķi, autore izvirza šādus uzdevumus:
izpētīt izglītības politikas veidošanās gaitu Eiropas Savienībā;
iepazīties ar Eiropas Savienības izglītības politiku;
noskaidrot Latvijas sadarbības iespējas ar Eiropas Savienību izglītības jomā, izpētot piedāvātās izglītības programmas;
izdarīt secinājumus par darbu.
1. Izglītības politikas veidošanās gaita
1957. gadā nodibinātās Eiropas Ekonomiskās kopienas uzdevumos sākotnēji nebija paredzēta Eiropas izglītības tiesību veidošana. Saskaņā ar Eiropas Justīcijas tiesas pastāvošo jurisdikciju tika nolemts, ka Kopienai nepieder vispārēja kompetence izglītības jautājumos. Neskatoties uz to, Eiropas Ekonomiskās kopienas līgumā iekļautajiem nosacījumiem bija liela nozīme dalībvalstu izglītības jomā.
Attīstoties Eiropas iekšējam tirgum un brīvai darbaspēka kustībai, sadarbība izglītībā kļuva neizbēgama. Sākotnēji līgumos tika pieminēta tikai nepieciešamība izvirzīt vispārējus pamatprincipus kopīgas politikas īstenošanā profesionālās izglītības jomā. Tika īstenotas vairākas programmas izglītības un profesionālās apmācības jomā (Erasmus, Comett, Lingua, Petra), taču tās neaptvēra visus izglītības līmeņus un visa veida izglītības iestādes.
Taču 1992. gada 7. februārī, parakstot Māstrihtas līgumu, tika ieviesti jauni sadarbības veidi starp dalībvalstu valdībām, tajā skaitā arī izglītības, jaunatnes un profesionālās apmācības jomās. Māstrihtas līgumā tika noteikts ar dažādiem līdzekļiem veicināt dalībvalstu sadarbību un atbalstīt to veiktos pasākumus, pilnībā respektējot katras valsts atbildību par izglītības saturu un struktūru, kā arī par kultūru un valodas dažādību.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register