Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:252328
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.10.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Masu saziņas līdzekļi    4
2.  Masu saziņas līdzekļu ietekme    5
3.  Masu saziņas līdzekļu neatkarība    6
4.  Politika un masu saziņas līdzekļi    7
5.  Valsts līdzdalība masu saziņas līdzekļu darbībā    9
6.  Atklātā un slēptā politiskā reklāma masu saziņas līdzekļos    11
  Secinājumi    13
  Avotu un izmantotās literatūras saraksts    14
Extract

1. Masu saziņas līdzekļi
Latviešu valodā tiek lietoti dažādi formulējumi un definīcijas, kas apzīmē masu saziņas līdzekļus. Īsu un kodolīgu definējumu ir devuši grāmatas ”Politika un tiesības” autori: “Masu saziņas līdzekļi (arī plašsaziņas līdzekļi, masu informācijas līdzekļi, mediji) – periodiski publiskotas informācijas nesēji. Pastāv elektroniski un iespiedformātā.[3,135] Manuprāt, vēl jāpiebilst, ka masu saziņas līdzekļu galvenais mērķis un nolūks ir informācijas sniegšana sabiedrībai.
Sandra Veinberga, profesionāla žurnāliste, raksta, ka ”žurnālistu uzdevums ir kritiski, analītiski un ar konkrētu mērķi izplatīt sabiedrībā svarīgu informāciju 1) informēt; 2) analizēt; 3) vērtējoši komentēt faktus un notikumus, kas būtiski skar līdzpilsoņu dzīvi; 4) izklaidēt (atkrīt ziņu un analītiskajā žurnālistikā)”.[5,37]
Mēdz teikt, ka pastāvēs tas, kas mainīsies. Arī “informācijas līdzekļi laika gaitā ir attīstījušies no ziņojuma sienas Senajā Grieķijā un Romā, kur katrs pilsonis varēja uzrakstīt paziņojumu, līdz mūsdienu saziņas līdzekļu impērijām, kuru apgrozījums sasniedz miljardus ASV dolāru”.[3,135] Šobrīd informācija ar masu saziņas līdzekļu palīdzību pie indivīda nokļūst gan rakstveidā (avīzes, žurnāli), gan ar attēlu un skaņu (televīzija), gan tikai ar skaņas palīdzību (radio), gan ar interneta palīdzību. Līdzās “drukātajiem” medijiem – laikrakstiem un žurnāliem – ļoti strauji arvien lielāku nozīmi iegūst tādi masu informācijas līdzekļi kā televīzija un internets, jo ar to palīdzību ziņas var, pirmkārt, izplatīt nekavējoties un, otrkārt, tās sasniedz plašu auditoriju.
Globālais tīmeklis – internets – turpina iekarot arvien lielāku popularitāti cilvēku vidū, jo ar tā palīdzību var saņemt aktuālu informāciju, lasīt laikrakstus, izteikt savu viedokli dažādās diskusijās, meklēt nepieciešamo informāciju mājas lapās un interneta portālos. Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija ir rosinājuši likumdošanā veikt izmaiņas, paredzot, ka arī interneta mājaslapas ir masu saziņas līdzeklis.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register