Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:277710
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Federācija, federālisms un tā pazīmes    4
2.  Federālisms Eiropas Savienībā    7
3.  Eiropas federācija – kas traucē tai attīstīties?    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

Secinājumi
Tuvāk aplūkojot federālisma teorijas izpausmes, tās iezīmes, ko federālisti uzskata par nepieciešamām federālas valsts izveidošanai, apskatot šīs pazīmes Eiropas Savienības kontekstā, kā arī caurskatot tās īpašības, kas Eiropas Savienībai trūkst, lai tā kļūtu federāla, secinu, ka Eiropas Savienība tikai daļēji var tikt uzskatīta par federālu.
Eiropas Savienībā ir saskatāmas tādas federālisma izpausmes kā divu līmeņu valdības esamība – pārnacionālo institūciju un nacionālo institūciju eksistēšana; Eiropas Savienībā pastāv brīvprātīgas iesaistīšanās un izstāšanās princips, tāpat arī brīvprātīgas varas nodošanas princips; vienu no Eiropas Savienības institūcijām – Eiropas Parlamentu – ES iedzīvotāji ievēl tiešās vēlēšanās un šī institūcija ir atbildīga vēlētāju priekšā; Eiropas Savienībā darbojas likumi, kas attiecas uz visām dalībvalstīm, tajā pašā laikā tie neizslēdz nacionālos likumus; ir izveidots Augstākā pārstāvja kopējās ārpolitikas un drošības politikas lielās amats, kas paredz ES kopēju ārpolitikas veidošanu; tika izveidots Eiropadomes prezidenta amats, kas savā ziņā līdzinās federācijas vadītāja amatam, jo pārstāv ES kā vienota veseluma viedokli un nostāju sarunās ar pasaules valstīm; ir zināma saskaņa un identitātes sajūta ES iedzīvotāju vidū; ir daži konstitucionālie dokumenti.
Tajā pašā laikā Eiropas Savienībai, lai tā kļūtu par federāciju trūkst vienotas konstitūcijas. Lai arī pastāv zināma identitātes sajūta dalībvalstu iedzīvotāju vidū, to nevar saukt par Eiropas demos; trūkst tautas vēlēta prezidenta; politika ir pārāk atkarīga īpaši no lielo un spēcīgo dalībvalstu viedokļa attiecīgajā jautājumā; tāpat ES nevar pielietot savu varu atsevišķās jomās, jo tai pieder vara tikai tajās jomās, ko tai deleģējušas dalībvalstis.
Šaubos par to, ka Eiropas Savienība kādreiz varētu kļūt par izteikti federālu valsti. Pirmkārt, trūkst kāda spēcīga virzītāja, kas strikti iestātos par federācijas nepieciešamību. Tā kā tāda nav, ES netiek apzināti virzīta federatīvā gultnē. Tas, ka vairākas pazīmes tiešām atbilst federālas valsts modelim, manuprāt, ir tikai likumsakarība. Galu galā likumi un nosacījumi Eiropas Savienībā tiek veidoti vadoties no konkrētās situācijas, meklējot noteiktas problēmas risinājumu. Tas, ka šis risinājums atbilst un saskan ar federālistu teoriju ir tikai sakritība, nevis pārdomāta virzība. Līdz ar to cita jautājuma risināšanas rezultātā, iznākums, iespējams, vairāk atspoguļos iztergovernmentālās, transakcionālisma vai neofunkcionālisma pieejas pazīmes. Līdz ar to, šobrīd pilnīgi droši varu apgalvot, ka Eiropas Savienība nav federācija.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register