Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:361369
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Varas dalīšanas teorijas raksturojums    4
2.  Parlamentārisma idejas raksturojums un attīstība    5
3.  Latvijas likumdošanas varas- Saeimas raksturojums    6
3.1.  Saeimas struktūra    8
3.2.  Saeimas funkcijas    10
  Secinājumi    14
  Literatūras saraksts    15
Extract

Ievads.

Valsts tiesību sistēmas pamatā ir konstitucionālās tiesības. Latvijas konstitucionālo pamatakts ir 1922. gadā pieņemtā Latvijas Republikas Satversme. Latvijas Republikas Satversmes 1. pants nosaka, ka Latvija ir neatkarīga demokrātiska republika. No tā izriet tādi vispārīgie tiesību principi, kā tiesiskas valsts princips, taisnīguma un tiesiskās paļāvības princips. Demokrātiskās un tiesiskas valsts principi balstās uz to, ka sabiedrībā pastāv līdzsvars starp pamatvērtībām un tiesību realizāciju.
Demokrātiskā republikā valsts varas avots ir valsts tauta. Viens no demokrātiskas valsts galvenajiem principiem ir varas dalīšanas princips, kurš ir galvenais, kas paredz valsts varas organizāciju un funkcionēšanu. Šajā darbā tiek apskatīts varas dalīšanas princips, kurš nosaka, ka visa valsts vara tiek sadalīta starp trīs varas atzariem. Varas dalīšanas princips paredz trīs varu harmonisku sadarbību, savstarpēju kontroli un ierobežošanu, kā arī varas mērenību. Darba autora mērķis ir apskatīt tuvāk vienu no valsts varas atzariem- likumdošanas varu, kā arī parlamentu, kā šīs varas realizētāju demokrātiskā valstī.
Latvijas Republikā likumdošanas varu realizē parlaments- Saeima. Tāpēc Latviju dēvē par parlamentāro republiku. Jāatzīst, ka parlamentārā republikā notiek daļēja izpildvaras un likumdošanas varas saplūšana, kā tas izpaužas Latvijā var redzēt apskatot Saeimas funkcijas. Saeima gan savā kompetencē nav neierobežota, jo tās varas robežas nosaka tautas tieši pausta griba un konstitūcija. Tauta nosaka likumdevēja tiesības gribēt viņas vietā noteiktās robežās, un likumdevējs nevar patvaļīgi mainīt gribēšanas robežas. Pārstāvniecības institūta demokrātiskuma ķīla ir politiskās partijas, kas balstās uz tautu un nāk no tās.



Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1152959
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register