Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:747449
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.10.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Secinājumi
Būtiska loma lēmumu pieņemšanā Srebreņicas jautājumā bija tieši Nīderlandes dalība NATO un ANO vārdā, kas no vienas puses skaidro Dutchbat reakciju uz serbu karaspēka uzbrukumu, tā kā nīderlandieši drīkstēja izmantot spēkus tikai, lai aizstāvētu sevi. Kas atsaucas uz Alisona 4. punktu par lēmumā nosacījumiem. Tomēr, arī šeit dziļāku ieskatu lēmumu pieņemšanas ietekmē ir ieteicams skatīties tieši no institucionālā modeļa skatu punkta pētot ANO lēmumu pieņemšanas birokrātiju un struktūras.
Svarīgu lomu lēmumu pieņemšanā spēlē valsts vēsture, sabiedrības spiediens un starptautiskie notikumi, kas savukārt pastiprina spiedienu uz lēmumu pieņemšanu valstu valdībās. Šis ir arī gadījums V.Koka valdībai, kur dažādu apstākļu sakritība un mijiedarbība, kā starptautiskā vide, nacionālās intereses, iesaistīties spēlētāji un aktori, piemētam, pulkvedis T. Karremans, kā arī darbošanās misijā zem ANO mandāta ietekmēja lēmumu pieņemšanu Nīderlandes valdībai. Tas diemžēl nav pozitīvs piemērs lēmumu pieņemšanas procedūrās, tomēr ir sniedzis izpratni par nepieciešamību mainīt kā birokrātisko struktūru, tā arī sodīt atbildīgās personas, tajā skaitā arī valstu valdības.
Ir grūti sekot līdzi lēmumu pieņemšanas kartībai Nīderlandes valdībā laika posmā no 1994. līdz 1998.gadam, tā kā ne vienā no ministrijas mājas lapām, kā arī internetā nav atrodami vadības pieņemtie lēmumi, kas apgrūtina izvērtēt lēmumu pieņemšanu no politiskā moduļa puses. Ar publiski pieejamo informāciju daudz piemērotāk lēmumu pieņemšanu ir analizēt, izmantojot institucionālo modeli, pētot iesaistītās organizācijas un struktūras, kur var secināt gan pēc pieejamajiem pētījumiem, gan arī pēc Nīderlandes valsts stabilās struktūras. Ieteikums nākamreiz, pētīt šo jautājumu izmantojot institucionālo modeli.
Līdz ar to, var secināt, ka referāta hipotēze nav piepildījusies un labāks modelis ārpolitikas lēmumu pieņemšanai šajā jautājumā pilnīgāku analīzi sniegtu tieši institucionālais modulis, nevis politiskais. Tālākai jautājuma izpētei ieteiktu apskatīt arī parlamentu un valdību sākot ar 1990. gadu, tā kā no vienas puses tas ir laiks kad aizsākās Dienvidslāvijas nemieri, un no otras puses atšķīrās vadošie politiskie spēki, kas ļautu pilnvērtīgāk izpētīt politisko līderu maiņas ietekmi uz ārpolitikas lēmumu pieņemšanu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1349973
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register