Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:689885
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Skaņu veidošanās ontoģenēzē    4
1.1  Skaņu uztveres attīstība un veidošanās    4
1.2  Skaņu [ķ], [č] izrunas attīstība    6
2.  Skaņu [ķ], [č] pareizā artikulācija    8
2.1  Skaņas [ķ] pareizā artikulācija    8
2.2  Skaņas [č] pareizā artikulācija    8
2.3  Skaņu artikulācijas kopīgais un atšķirīgais    9
2.4.  Skaņu spektrālā analīze    10
3.  Skaņu [ķ], [č] izrunas traucējumi    13
4.  Rakstu valodas apguve    15
5.  Skaņu [ķ], [č] traucējumi rakstu valodā    17
6.  Praktiskā pētījuma apkopojums    20
6.1  Eksperimentālās grupas apraksts    20
6.2  Pētījuma procedūra un izmantotās metodes    20
6.3  Rezultāti    22
6.3.1  Vispārīgs kļūdu apraksts    22
6.3.2  Skaņu [ķ] un [č] diferencēšanas īpatnības    25
7.  Secinājumi    28
8.  Izmantotā literatūra    29
9.  Anotācija    31
10.  Annotation    32
Extract

Ievads
Valodai ir divas izpausmes formas – mutvārdu runa un rakstu valoda. Rakstu valoda veidojas uz mutvārdu runas bāzes.
Rakstīšana ir sarežģīts process, kurā skaņu dzirdes tēli jāpārveido par burtu redzes tēliem, savukārt burtu un vārdu redzes shēmas jāpārkodē par rokas secīgām kustībām, kas nepieciešamas burtu rakstīšanā. Lai pilnvērtīgi apgūtu rakstīšanu ir nepieciešama pareiza skaņu izruna, labi attīstīta fonemātiskā dzirde un optiski telpiskā uztvere.
Rakstīšanas traucējumi ir īpaši izplatīti un tie bērniem rada grūtības mācību satura apguvē skolā, kā arī kavē psihisko attīstību.
Skolās arvien vairāk skolēnu sākumskolas klasēs apmeklē logopēdijas nodarbības. Pēc iegūtās pieredzes Liepājas rajona Vērgales pamatskolā, varu apgalvot, ka ar katru gadu skolēnu skaits logopēdijas nodarbībās pieaug.
Balstoties uz sākumskolas skolēnu pieaugošo kļūdu skaitu diferencējot skaņas [ķ] un [č], par savu kvalifikācijas darba tēmu izvēlējos: „Līdzskaņu ķ un č rakstības kļūdas jaunāko klašu skolēniem”.
Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt skaņu [ķ] un [č] diferencēšanas īpatnības rakstu valodā jaunāko klašu skolēniem.
Uzdevumi:
1. atlasīt un analizēt pētījuma veikšanai nepieciešamo literatūru;
2. izveidot metodisko materiālu pētījuma veikšanai;
3. veikt pētījumu par skaņu [ķ] un [č] diferencēšanas īpatnībām 2.-4. klašu skolēniem;
4. apkopot rezultātus.
Hipotēze: skaņu [ķ] un [č] jaukšana ir novērojama jaunāko klašu skolēniem, kuriem nav runas un valodas traucējumi.
Pētījuma objekts: 2.-4. klašu skolēni.
Pētījuma priekšmets: skaņu [ķ] un [č] diferencēšanas īpatnības.
Kvalifikācija darbā tika izmantotas J.Lūses, S.Tūbeles, R.I. Lalājevas, A.Lauas, V.Strautiņas, A.Baumanes un citu autoru atziņas.

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register