Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Četri sabiedrisko attiecību darba pamata modeļi un to saistība ar sabiedrisko attiecību praksi

     

    Essays5 Public Relations

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:418191
 
Evaluation:
Published: 12.01.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Extract

Pats būtiskākais, ko Grunigs ir izdarījis ir tas, ka pievērsis uzņēmumu uzmanību simetriskās komunikācijas priekšrocībām un pavērsis sabiedrisko attiecību stratēģiju dialogu virzienā, panākot to, ka ietekmīgi uzņēmumi saprot sabiedrības nozīmīgumu un respektē to.
Apskatot gan teorijā teikto un empīriskos piemērus, kur gan uzņēmums, gan aģentūras izteikušas savu pieredzi un praksi ar šiem četriem modeļiem, var secināt, ka, pirmkārt, ir aģentūras, kuras nezin, kas ir četri SA modeļi un it kā balsta savu stratēģiju uz citiem paņēmieniem, taču nevēlas minēt uz kādiem. Otrkārt, praksē visbiežāk tiek pielietots visu modeļu kopums vai arī tiek variēts ar modeļiem, visu nosaka auditorija, kas ir ļoti svarīga SA darbībā un to, kādi ir paša uzņēmuma vai aģentūras mērķi, tāpat arī situācija. Taču visbiežāk tiek izmantots trešais modelis, jo ne vienmēr vienvirziena un dziļi argumentēta informācija panāk gribēto. Treškārt, ir lietas, kas praksē sakrīt ar teoriju un nesakrīt, jo SA vidē notiek pārmaiņas, mainās arī sabiedrība, līdz ar to arī pati auditorija.
Lai arī esejā runa ir tikai par četriem modeļiem, grūti nepieminēt to, ka Grunigs, saprotot to, ka reālajā dzīvē un sabiedrisko attiecību praksē notiek pārmaiņas un netiek izmantots kāds konkrēts modelis, viņš ir izstrādājis piekto modeli – Excellence, kas ir viņu iepriekšējo modeļu kompromiss, kurā sakļaujas simetriskās ambīcijas ar simetrisko komunikāciju, neizslēdzot asimetrisku sazināšanās iespēju. Excellence modelis atšķiras no iepriekšējā simetriskā modeļa ar to, ka pieļauj savstarpēji ietekmējošu informāciju, dažādas komunikatīvās aktivitātes, piemēram, pārliecināšanas kampaņas un padomdevēju grupas. Pēdējais modelis pieprasa arī fundamentālākas zināšanas no PR jomā strādājošiem ne tikai komunikācijas un mediju zinātnē, bet arī vadības stratēģijā, pētniecības metodikā, sarunu tehnikā, konfliktu risināšanā un pārliecināšanā. Tātad tiek pieprasītas arī asimetriskās komunikācijas iemaņas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1352791
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register