Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:899274
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Extract

Jau kopš tā mirkļa, kad tiek radīta organizācija, sāk pastāvēt arī tās publiskās attiecības – un tas nav atkarīgs no apzinātiem plānotiem centieniem veidot šīs attiecības.
Iekšējo sabiedrisko attiecību mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uzņēmuma visiem darbiniekiem. Lai jebkurš uzņēmums spētu veiksmīgi darboties, tā vadībai jāņem vērā arī savu darbinieku domas un noskaņojums, jo darba veikšana ir atkarīga no cilvēku apmierinātības ar viņu darbu.

Iekšējā komunikācija. Iekšējā komunikācija var būt formāla (mērķis, noteikumi, galvenie virzieni, iepriekš plānota informācija – sapulces, informatīvais materiāls) un neformāla (sarunas, diskusijas, spontānas sapulces, baumas utt.).
Formālā komunikācija nozīmē uzņēmuma vadības ieplānotās komunikatīvās aktivitātes un to realizāciju. Neformālās komunikatīvās aktivitātes norisinās spontāni, paralēli formālajām. Gan vienas, gan otras veido veselumu un nav atdalāmas. Diemžēl formālā, plānotā komunikācija tikai retos gadījumos apmierina personāla vajadzības. Jo mazāk formālā informācija attaisno cerības, jo intensīvāk darbojas “džungļu telefons”. Taču, jo labāk norisinās personāla iekšējā informēšana, jo mazāka ir vajadzība pēc neformāliem minējumiem un baumām.
Neformālā komunikācija ir svarīga sfēra un nebūt nav uztverama kā negatīvs fakts. Tā sauktajam “džungļu telefonam” ir liels ietekmes spēks, kuru praktiski nav iespējams ierobežot. Šis neformālais informācijas kanāls ir tas, ar kura palīdzību formālais uzņēmuma vadītājs var atrast neformālo līderi, taču, ja iekšējā informēšana uzņēmumā ir atrisināta pietiekamā līmenī, tad baumām un minējumiem vairs nav iespējams panākt to graujošos efektu, kas tiem raksturīgs informācijas trūkuma apstākļos. Informatīvajam komfortam uzņēmuma iekšienē ir būtiska nozīme un šie jautājumi nav atstājami pašplūsmai.
Cilvēku starpā plaši praktizētā verbālā un neverbālā komunikācija parādās arī PR darbā. Verbālā komunikācija notiek ar runāto un rakstīto vārdu jeb valodas palīdzību. Visa pārējā komunikācija uzlūkojama kā neverbālā.
Verbālo komunikāciju lieto uzņēmuma vadība strādājošo informēšanai. Neverbālā komunikācija dominē neformālajās attiecībās. Pie neverbālās komunikācijas cilvēki ķeroties brīdī, kad verbālā komunikācija tiek uztverta kā nepietiekami saprotama, neskaidra. Neverbālā komunikācija ir spontāna, precīza un intuitīva.


Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register