Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Informācijas avotu un tematikas daudzveidība laikraksta "Diena" pirmajā lapā pieteiktajās ziņās (2010.gads)

     

    Research Papers50 Journalism

7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:166406
 
Evaluation:
Published: 28.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    6
1.1.  Dienaskārtības teorija (Agenda setting)    6
1.2.  Sociālās atbildības teorija (Social responisbility theory)    8
1.3.  Ziņu tēmas un tematikas    9
1.4.  Informācijas avoti    10
1.5.  Satura dažādība (Content diversity) mediju izpildījuma diskursā    14
2.  PĒTĪJUMA DAĻA    16
2.1.  Kontentanalīze    16
2.2.  Pētījuma kontentanalīzes kategoriju skaidrojums un pamatojums    18
3.  DATU ANALĪZE, REZULTĀTU INTERPRETĒŠANA UN PĒTĪJUMA GAITĀ RADUŠIES NOVĒROJUMI    19
3.1.  Analizēto publikāciju skaits un dinamika pa mēnešiem    20
3.2.  Publikāciju tematika    20
3.3.  Ziņās apskatītās tēmas    23
3.4.  Publikācijām izmantotie informācijas avoti    25
3.5.  Publikāciju tapšanā izmantotie informācijas avoti attiecībā pret raksta tēmu    27
  NOBEIGUMS    31
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    35
  PIELIKUMI    37
Extract

Demokrātiskā valstī un izglītotā sabiedrībā medijiem nepieciešams būt vispusīgiem, ar vispusīgo domājot to, ka tiem jāpiedāvā pēc iespējas lielāka viedokļu un komentāru daudzveidība, kā arī apskatītajām tēmām jāskar visas sabiedrības grupas. Komunikācijas zinātnes teorijā atrodami neskaitāmi pierādījumi tam, ka ikdienas mediji ietekmē tos patērējošo sabiedrību, šis process tiek saukts par mediju efektiem. Viens no veidiem, kā tiek ietekmēta sabiedrība, ir realitātes veidošana - laikraksti par šī brīža aktualitāti padara to, kas tiek pieteikts pirmajā laikraksta lapā jeb uz vāka.
Pēc TNS Latvia datiem laikraksts Diena 2010. gada rudens periodā pēc viena numura vidējās auditorijas bijis lasītākais no latviešu valodā iznākošajiem laikrakstiem, un no kopējā preses apjoma bijis 7. vietā, aiz sevis uzreiz atstājot Latvijas Avīzi . Arī iepriekšējos TNS Latvia pētītajos periodos Diena ir bijusi līdere starp ikdienas laikrakstiem. Kā uzzināms komunikācijas zinātnes teorijā, lasītākais laikraksts parasti ir tas, kurš veido sabiedrības viedokli un izpratni par apkārt notiekošajiem procesiem, tāpēc ir svarīgi, lai lasītākais ikdienas laikraksts pauž viedokļu un komentāru daudzveidību, neaptaujājot visu laiku vienus un tos pašus cilvēkus, kā arī nekoncentrējas tikai uz vieno konkrētu tematiku, piemēram, politiku, bet iekļauj arī cita veida ziņas. Tikai informēta sabiedrība, kurai ir iespēja veidot savu viedokli ir lemt spējīga, līdz ar to nav manipulējama, piemēram, Saeimas vai pašvaldību vēlēšanu laikā.
Laikraksts Diena raisīja izpētes interesi par to vai tā tas atbilst kvalitatīva ikdienas laikraksta kritērijiem, ko šajā pētījumā mēģinu noteikt analizējot laikraksta pirmajā lapā pieteikto ziņu tematiku un to tapšanai izmantotos informācijas avotus. Šī pētījuma temata aktualitāti pamatoju ar jau iepriekš minēto laikraksta Diena popularitāti un to cik svarīgi ir nodrošināt visa veida daudzveidību populārākajā ikdienas laikrakstā. Šī kursa darba tēma ir „Informācijas avotu un tematikas daudzveidība laikraksta Diena pirmajā lapā pieteiktajās ziņās (2010. gads)”.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1247985
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register