Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:121154
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Psihodiagnostiskās metodes galvenā īpatnība ir tās mērvērtīgā virzība, tāpēc psihodiagnostikas metodes satura izstrādei, ar tās palīdzību organizētajai diagnostikai un iegūto rezultātu interpretācijai tiek izvirzītas īpašas prasības.
Psihodiagnostiskā metode aptver samērā daudz pēc satura un nozīmes atšķirīgu speciāli izstrādātu metodiku — testu.
Vārds «tests» ir cēlies no senfranku valodas un nozīmē «bļoda». Vēlāk šo vārdu aizguva latīņu valoda, kurā vārds «testa» nozīmēja «vāze no māla». Ilgu laiku ar šo vārdu apzīmēja nelielus māla traukus, kurus, veicot savus eksperimentus, izmantoja alķīmiķi. Mūsdienu saturu jēdziens «tests» ieguva 19. gs. beigās. Psiholoģisko saturu šajā terminā ieviesa Č. Darvina brālēns F. Galtons (F. Galtori) (1882—1911). Radot spēju noteikšanas anketu, viņš to nosauca par testu (angl. — tēst — prove, īss mēģinājums, pārbaude). Tieši psiholoģijas zinātnē terminu «tests» ieviesa Dž. Ketels (J. Cattelī) 1890. gadā. Tests ir standartizētas procedūras noteiktas uzvedības vai pazīmju mērīšanai
Mūsdienu sociālajā psiholoģijā ar testu palīdzību pēta intelektu, personības īpatnības, darbības izpildes ātrumu un rezultativitāti, risina ar dažādām atlasēm saistītus uzdevumus.1
Testa 6 būtiskas īpašības:
1.Mēra noteiktu pazīmi ( personības iezīmes, intelektuālās spējas);
2.mēra noteiktu un ierobežotu indivīdu populāciju, kam piemīt psihes parādība un noteiktas sociāldemogrāfiskas pazīmes (bērni no 12-16 gadiem);
3.standartizēts pazīmes mērītājs, jo:
Dažādiem indivīdiem piemēro vienādu testēšanas procedūru vienādos apstākļos;
lieto vienotu punktu skaitīšanas sistēmu, pamatojoties uz noteiktu mērījuma skalu;
nosaka mērītās pazīmes kvantitatīvās normas, tas ir, vērtību biežumu sadalījumus populācijā, pamatojoties uz izlases mērījumiem;
4.ir ticams (mērījumi ir stabili laikā);
5.ir valids ( Tas patiešām mēra to pazīmi, kā mērīšanai ir radīts);
6.ir objektīvs mērītājs, jo indivīda testa vērtības tiek interpretētas nevis pamatojoties uz psihologa subjektīvo viedokli par tām, bet pamatojoties uz to vietu, izlases vērtību sadalījumu rindā (tas ir normām) kā arī saskaņā ar testa ticamības un validitātes īpašībām.2
Testu lielā daudzveidība rada nepieciešamību tos sistematizēt un klasificēt.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register