Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:124915
 
Evaluation:
Published: 11.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Lai darbinieku mudinātu strādāt vēl labāk, vajadzīgs pamudinājums jeb motivācija. Motivācija ir savstarpēji saistīta ar atalgojumu, jo darbinieki apzinās, ka, labāk strādājot, viņi saņems lielāku atalgojumu. Atalgojums kalpo kā motivācija. Diemžēl ne visiem ir vienādas vajadzības un vēlmes, tātad ne visi atalgojumu veidi derēs katram darbiniekam. Lai arī pieņemts uzskatīit, ka nauda ir galvenais atalgojums, kas pamudina visus strādāt, pastāv arī citas, ne mazāk svarīgas vajadzības, kas darbojas kā motivācija.
Visizplatītākā ir Maslova vajadzību teorija, kas visas cilvēka vajadzības sadala piecos pamatlīmeņos. Šie līmeņi sakārtoti noteiktā secībā, un teorija apgalvo, ka darbinieks izjūt motivāciju tiekties un apmierināt nākamā līmeņa vajadzības tikai tad, kad viņš apmierinājis iepriekšējā līmeņa vajadzības. Šie līmeņi ir sekojoši:
1) fizioloģiskās vajadzības, kurās ietilpst pamatvajadzības jeb bioloģiskās vajadzības. Katram cilvēkam ir vajadzīgs siltums, gaisma, pārtika. Attiecinot šo vajadzību līmeni uz kompāniju, var teikt, ka pamatvajadzības ir alga, brīvdienas, pusdienas pārtraukumi un ērta darba vide;
2) Vajadzība pēc drošības rodas pēc tam, kad apmierinātas fizioloģiskās vajadzības. Tad cilvēks grib aizsargāties pret briesmām, draudiem, zaudējumiem. Darbavietās tas izpaužas kā vajadzība pēc darba drošības, apdrošināšanas, pensijas;
3) Nākamā pakāpe ir sociālās vajadzības- cilvēkam vajag partneri, mīlestību, piederības sajūtu kaut kam. Darba vietās to aizstāj neformālās grupas, mazie kolektīvi organizācijas iekšienē;
4) Kad apmierinātas zemākās vajadzības, cilvēki pievēršas savām vajadzībām tikt novērtētam, izvirzīties darbā, sasniegt mērķus. Organizācijā šīs vajadzības izpaužas kā personīgās reputācijas veidošana, centieni pēc atzinības, tituliem, statusa simboliem, paaugstinājuma karjerā;
5) Visbeidzot cilvēkiem ir vajadzība pēc sevis realizācijas, apzināties savas potenciālās iespējas, apgūt jaunas zināšanas un iemaņas, būt radošam vai vienkārši “būt labākajam”.
Saskaņā ar Maslova teoriju, līdz pakāpei, kad vajadzīga drošība, cilvēku lielākoties var motivēt ar apmaksu. Taču pārsniedzot šo līmeni, naudas loma mazinās, un lielāka nozīme tiek piešķirta vajadzībai sevi izteikt un rast novērtējumu.
Maslova teorija nedod skaidru risinājumu vadītājiem, kā labāk stimulēt savus darbiniekus un atalgot tos, kā noteikt, kurš darbinieks atbilst kuram vajadzību līmenim, taču tā dod ieskatu darbinieku motivācijā.
Herzberga divu faktoru teorija uzskata, ka darbiniekiem ir divu veidu vajadzības- higiēnas un motivējošās. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1113828
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register