Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:199947
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Empīriskās metodes    3
  Novērošana    3
1.1.1.  Tiešā novērošana    3
1.1.2.  Netiešā novērošana    4
1.1.3.  Atklātā un slēptā novērošana    4
1.1.4.  Nepārtrauktā un diskrētā novērošana    4
1.1.5.  Monogrāfiskā un specializētā novērošana    4
  Pārrunas    5
  Anketēšana    5
  Intervija    6
  Nepabeigto teikumu metode    7
  Dokumentu izpēte    7
Extract

1.Empīriskās metodes
Pedagoģijas pētniecībā izmanto trīs veidu metodes – vispārteorētiskās pētīšanas metodes, empīriskās metodes un matemātiskās metodes. Katrai metodei ir noteikta sava darbība. Pie visvairāk izplatītajām empīriskajām metodēm, ko izmanto pedagoģiskās pieredzes izpētē, pieder: novērošana, pārrunas, anketēšana, intervija, nepabeigto teikumu metode un dokumentu izpēte u.c.

1.1.Novērošana
Novērošana ir viena no visizplatītākajām pedagoģisko pētījumu metodēm. To plaši lieto pedagoģiskajā praksē. Tā palīdz pedagogam iepazīt savus audzēkņus tiešā uztveres ceļā dabiskos apstākļos. Bez novērošanas nevar iztikt neviens speciālists, lai kādā zinātnes jomā viņš darbotos. Novērošana ir universāls zinātnieka instruments. Vērīgums kā īpašība ir cilvēka pedagoģisko spēju rādītājs.
Būdama šķietami vienkārša, pētnieciskā novērošana ir zināmā mērā sarežģīta. Šīs metodes grūtības ir galvenokārt tās, ka novērojumam jācenšas virzīt savu uzmanību uz tām pedagoģiskā procesa vai parādības pusēm un detaļām, kas atbilst novērošanas mērķim, vienlaikus aptverot visu pedagoģisko procesu.


1.1.1.Tiešā novērošana
Tiešā novērošanā starp objektu un viņa pētnieku ir tiešas attiecības, kas mūsu uzmanības lokā fokusējas dzīvais process un kad izpētes materiālu gūstam no pirmavota.
Iegūtā materiāla daudzums un kvalitāte atkarīga no novērotāja pozīcijas. Trīs pozīcijas tipi: pētnieks – liecinieks, pētnieks – procesa līdzdalībnieks, pētnieks – procesa vadītājs.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register