Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Atšķirības stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēlē datoratkarīgiem un no datora neatkarīgiem jauniešiem

     Evaluated!

    Research Papers45 Psychology

7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:245055
 
Evaluation:
Published: 05.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Rezumējums    3
  Abstract    4
  Ievads    5
  Stresa jēdziena dažādie skaidrojumi un izpratnes    7
  Vispārīgās stresa teorijas    8
  Stresa pārvarēšana dažādās teorijās    9
  Stresa pārvarēšanas stratēģijas    9
  Lazarusa psiholoģiskā stresa novērtēšana saistībā ar stresa pārvarēšanu    10
  Stresa pārvarēšana A. Antonovska teorijā    11
  Stresa pārvarēšana St. E. Hobfola skatījumā    12
  Citi uzskati par stresa pārvarēšanu un novērtēšanu    13
  Stresa pārvarēšana un to ietekmējošie faktori    14
  Pusaudžu un jauniešu vecumposms un stresa pārvarēšana    15
  Stresa pārvarēšanas stratēģijas, kuras izmanto pusaudži un jaunieši    15
  Pusaudžu un jauniešu vecumposma raksturojums    16
  Datoratkarības fenomens    18
  Atkarības raksturojums jauniešu vecumā    18
  Datoratkarības izpausmes    19
  Datoratkarības veidošanās – iemesli un risinājumi    21
  Datoratkarība un stresa pārvarēšanas stratēģijas    23
  Metode    24
  Pētījuma dalībnieki    24
  Instrumentārijs    25
  Procedūra    26
  Rezultāti    26
  Iztirzājums    30
  Nobeigums    33
  Izmantotās literatūras saraksts    35
  Bibliogrāfija    37
Extract

Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīga atšķirība stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēlē datoratkarīgu un no datora neatkarīgu jauniešu starpā.
Pētāmās izlases:
1)30 jaunieši ar datoratkarības tendencēm vecumā no 16 līdz 24 gadiem, 25 vīrieši un 5 sievietes
2)30 jaunieši tajā pašā vecumā un pēc tā paša dzimuma sadalījuma bez datoratkarības tendencēm. Otrā grupa tiek pielīdzināta pirmajai pēc vecuma, dzimuma, izglītības un ģimenes stāvokļa sadalījuma.
Pētījuma metodes:
Aptauja datoratkarības noteikšanai, kurai pamatā ir K. Jangas (K.Young, internets) Interneta atkarības noteikšanas kritēriji, tai klāt pievienoti jautājumi par datora lietošanas biežumu un pieejamību, kā arī demogrāfiska rakstura jautājumi.
St. E. Hobfola (St. E. Hobfoll, 1994) un viņa kolēģu izstrādātā metode stresa pārvarēšanas stratēģiju noteikšanai – SACS (Strategic Approach to Coping Scale).
Galvenie secinājumi:
Empīriskajā pētījumā netika konstatēta statistiki nozīmīga atšķirība stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēlē starp datoratkarīgo jauniešu un no datora neatkarīgu jauniešu rezultātiem. Datoratkarīgie jaunieši stresa pārvarēšanai mazāk izmanto atbalstu no citiem cilvēkiem, jo socialā atbalsta skalā ieguva salīdzinoši zemākus rezultātus.

Atslēgas vārdi: stress, stresa pārvarēšana, datoratkarība, jaunieši
Mūsdienu sabiedrībā pieaugot dzīves tempam un palielinoties cilvēka darbības sfēru daudzveidībai, arvien aktuālāki kļūst veidi, kā cilvēki tiek galā ar stresu un tā izraisītajām sekām. Arvien vairāk par stresu sāk ziņot ne tikai pieaugušie, bet arī bērni. Tomēr šķiet, ka stresa līmenis pieaug, pieaugot pārmaiņām cilvēka dzīvē, kurām nepieciešams adaptēties. Vienas no vislielākajām pārmaiņām sava dzīvē indivīds izjūt, sasniedzot pusaudža vecumu, taču tas nenozīmē, ka kļūstot vecākam stress viņa dzīvē samazinās, vienkārši indivīds iemācās izmantot efektīvākas stresa pārvarēšanas stratēģijas un pielāgot tās dažāda veida situācijām.
Īpaši svarīgi būtu noskaidrot, kā ar stresu tiek galā dažādas specifiskas sabiedrības grupas un vai viņu izmantotās pārvarēšanas stratēģijas atšķiras. Pie specifiskām grupām varētu pieskaitīt arī tos indivīdus, kuri aizvien mazāku piepildījumu savām darbībām cenšas sasniegt reālajā dzīvē. Ar jauno tehnoloģiju palīdzību šādi cilvēki un visvairāk tieši jaunieši cenšas dzīvot virtuālu dzīvi, izdzīvojot virtuālas problēmas un piedzīvojot virtuālu stresu.
Savā bakalaura darbā man būtu svarīgi noskaidrot, kādus stresa pārvarēšanas veidus izmanto cilvēki,kuriem datora radītā pasaule šķiet pievilcīgāka, labāk izprotama un drošāka par īsto. Tādā veidā būtu vieglāk saprast, kādas personības ātrāk kļūst datoratkarīgas, kas savukārt dod iespēju atrast veidus, kā pasargāt vēl nenobriedušas personības no datora kaitīgās ietekmes uz psihi un ķermeni un vai tas vispār ir iespējams.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1150219
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register