Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:264155
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Temperaments    7
1.1.  Temperamenta jēdziens    7
1.2.  Temperamentu veidi    9
1.2.1.  Melanholiskā temperamenta pārstāvja raksturojums    9
1.2.2.  Holēriskā temperamenta pārstāvja raksturojums    10
1.2.3.  Flegmatiskā temperamenta pārstāvja raksturojums    11
1.2.4.  Sangviniskā temperamenta pārstāvja raksturojums    12
1.3.  Temperamentu uzvedības pazīmes un ietikumi saskarsmē    13
1.4.  Dažādu temperamentu tipu mijiedarbība    15
2.  Saskarsme    16
2.1.  Saskarsmes raksturojums    16
2.2.  Verbālā saskarsme    17
2.3.  Neverbālā saskarsme    18
3.  Testēšanā iegūtie rezultāti par temperamentu un tā tipiem Talsu 2. vidusskolas 12. d klasē    20
4.  Attiecības klasē    24
  Secinājumi    26
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    27
  Pielikumi    28
1.pielikums  Anketa ”Temperamenta nozīme komunikācijā starp skolēniem”    28
2.pielikums  Tests: Nosaki sava temperamenta tipu    30
Extract

Ievads
Gandrīz katram no mums dažādās situācijās ir nācies dzirdēt apgalvojumu: „Cilvēki ir dažādi.” Tam ir jāpiekrīt. Daudzās zinātnēs un nereti arī sadzīvē ar personību saprot kaut ko sevišķu – īpašus un pat izcilus cilvēkus. Psiholoģijā nepastāv dalījums: personības un nepersonības. Visi cilvēki ir personības. Mūsdienu strauji progresējošajā laikmetā var skaidri saprast, ka cilvēki cenšas sistematizēt arvien vairāk lietu un procesu.
Pēc autores domām, viena no raksturojošākajām pazīmēm, pēc kurām veidot kopienu sadalījumu, ir indivīdu sistematizēšana grupās pēc temperamenta un vecuma. Saskarsmei pastāv vairāki principi un elementi, kuri var ietekmēt veiksmīga kontakta veidošanos. Šajā darbā galvenais uzsvars likts uz temperamentiem, to veidiem. Cilvēka temperaments ir iedzimts, un dzīves laikā tas nemainās. Tiek izdalīti četri temperamenta tipi – sangviniķi, holēriķi, melanholiķi un flegmatiķi.
Autore savā darbā vēlas izpētīt un izzināt, kāda nozīme ir temperamentu atšķirībai klases kolektīvā, kā tas iespaido viņu savstarpējo komunikāciju.
Saskarsme ir neatņemama cilvēka dzīves sastāvdaļa. Tā ir cilvēku mijiedarbība, kurā notiek apmaiņa ar informāciju, savukārt viena no vietām, kur notiek vislielākā informācijas apmaiņa, ir skola. Nenoliedzot iedzimtību (bioloģiskie faktori, temperaments), svarīgi ir uzsvērt, ka par personību kļūst tikai socializācijas, t.i., saskarsmes ar citiem cilvēkiem – personībām – procesā. Personības veidošanās, pilnveidošanās norisinās visa mūža garumā. Saskarsmē ar citiem skolā jaunieši izrāda sevi jūtamāk, iespējams, ka to redz vairāk, jo liels skaits dažādu cilvēku ir vienkopus. Dēļ šīm īpašībām autorei radās interese savu zinātniski pētniecisko darbu veidot par temperamenta nozīmi komunikācijā.
Uzsvaru šīs tēmas izvēlei lika fakts, ka skolā un arī klasē ļoti labi var redzēt, ka skolnieki sadalās pa grupām. Ir skolnieki, kuri jau no pirmajām klasēm ir individuālisti, to, iespējams, nosaka temperaments. Izstrādājot darbu, būtu interesanti pavērot jau no cita skatu punkta klasesbiedrus, viņu savstarpējās attiecības un komunikāciju. Nozīmīgi bija arī tas, ka autore mainīja mācību iestādi, tāpēc šāds darbs varētu lieti noderēt jaunās vides veiksmīgākai iepazīšanai un izprašanai.

Darba tēma: Temperamenta nozīme komunikācijā starp skolēniem - izvēlēta saistībā ar atšķirībām saskarsmes veidošanā starp skolēniem temperamenta dēļ.
Darba mērķis: izpētīt klases kolektīvā esošo temperamenta tipu attiecības savstarpējā komunikācijā un kā tas ietekmē mācību procesu.
Darba hipotēze: temperaments ir galvenais un vienīgais faktors, kas nosaka cilvēku savstarpējās attiecības kolektīvā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1117435
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register