Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308868
 
Evaluation:
Published: 10.09.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Motivācijas jēdziens un teorijas    6
1.2.  Motivācijas būtība    6
1.2.  Satura motivēšanas teorija    7
1.2.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    7
1.2.2.  F.Hercberga motivēšanas teorija    8
1.2.3.  Makklelanda pieredzes – vajadzību motivēšanas teorija    9
1.3.  Norises motivēšanas teorijas    10
1.3.1.  Gaidu motivēšanas teorija    11
1.3.2.  Taisnīguma motivēšanas teorija    12
1.4.  Stimulējošās motivēšanas teorija    13
2.  Motivācijas pielietošana uzņēmuma darbībā    16
2.1.  Personības individuālā un līdera līdzvērtīgā ietekme motivācijas veidošanās    16
2.2.  Problemātisko darbinieku motivēšana    17
2.3.  Motivācijas rezultāts – personisko un uzņēmuma mērķu sasniegšana    18
2.4.  Atalgojuma loma motivēšanas procesā    19
3.  Motivācijas struktūra    21
3.1.  Motivācijas svarīgākie pamatprincipi    21
3.2.  Darbinieku darbības veicināšana    22
3.3.  Paņēmieni darba uzlabošanai    23
3.4.  Komandas gara veidošana    25
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra    29
Extract

Secinājumi
Pats galvenais un būtiskākais uzņēmumā ir tā darbinieki. Mūsdienās to vajadzētu apzināties katram vadītājam. Uzņēmuma peļņa un darbinieku labklājība ir atkarīga vienīgi no efektīva darba. Tāpēc vadībai jānodrošina saviem darbiniekiem iespējami labākie darba apstākļi, tādi, lai cilvēki būtu ieinteresēti strādāt ar atdevi un būtu gandarīti par paveikto darbu.
Autore secina, ka Maslova motivēšanas teorija ļauj vadītājiem izprast cilvēku vajadzību dažādību. Atbilstoši pieclīmeņu vajadzību hierarhijas struktūrai, darbinieku uzvedību nosaka pati zemākā neapmierinātā vajadzība, taču būtiski ir ņemt vērā cilvēku individuālās atšķirības, kas var ietekmēt vajadzību nozīmīgumu.
Makkleanda teorija balstās uz augstākās pakāpes vajadzībām, tādām kā vara, panākumi un piederība, kas darba vidē ir diezgan nozīmīgas.
Pēc Hercberga teorijas vajadzības iedala higiēnas faktoros un motivētājos. Motivētāji, kas pēc Maslova un Makklelanda teorijām atbilst augstākā līmeņa vajadzībām, labvēlīgi ietekmē padotā uzvedību. Savukārt, higiēnas faktoru esamība novērš neapmierinātību ar darbu. Tādēļ vadītājam būtu pašam jāiedziļinās darba būtībā, lai motivētu padotos.
Kopumā satura motivēšanas teorijas izskaidro cilvēku pamatvajadzības, un izdala tās, kuras motivē cilvēku noteiktai rīcībai. Balstoties uz šīm teorijām, vadītāji var veidot darbu tā, lai stimulētu darbiniekus uz vēl efektīvāku rīcību.
No Gaidu motivēšanas teorijas izriet, ka darbinieku sasniegtie rezultāti ir atkarīgi no pieliktajām pūlēm, prasmēm un spējām. Savukārt pielikto pūļu līmenis ir atkarīgs no atalgojuma.
Pievēršoties taisnīguma motivēšanas teorijai, tā darbinieka acīs nosaka atalgojuma taisnīguma vērtējumu par kādu darba rezultātu, kas ietekmē garīgo apmierinājumu.
Kopumā norises motivēšanas teorijas izskaidro, kāpēc atšķiras cilvēku motivēšanas faktori – citi cilvēki motivēti vairāk, citi mazāk. Šīs teorijas pievēršas subjektīvam rīcības raksturojumam.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register