Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:323348
 
Evaluation:
Published: 24.02.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Teorētiskā daļa    6
1.  Stereotipu būtība    6
2.  Stereotipu izcelsme    9
2.1.  Sociālā pieeja    11
2.2.  Emocionālā pieeja    12
2.3.  Kognitīvā pieeja    13
2.4.  Personības pieeja    14
3.  Stereotipu un aizspriedumu izplatība    15
3.1.  Dzimuma stereotipi    15
3.2.  Rasu un etniskie stereotipi    17
3.3.  Vecuma stereotipi    19
4.  Stereotipu sekas    21
5.  Stereotipu mazināšanas iespējas    23
  Praktiskā daļa    25
1.  Pētījuma organizācija un norise    25
2.  Pētījuma rezultāti, analīze un interpretācija    27
  Literatūras saraksts    39
Extract

Secinājumi.
1. Stereotipi ir noteikti, visbiežāk negatīvi, nepareizi un maldīgi spriedumi, kurus nepamatoti izmanto sabiedrības locekļi, lai vienkāršotu kopēju pasaules ainu. Stereotipu rezultātā rodas diskriminācija, aizspriedumi, rasisms, seksisms. Šie jēdzieni bieži vien pārklājas, taču ir atšķirīgi.
2. Stereotipi veidojas sabiedrībā dažādu apstākļu dēļ. Tie var veidoties gan mums apkārt esošo cilvēku dēļ, ar kuriem mēs visbiežāk kontaktējamies, gan konkurences un sacensības dēļ noteiktu grupu starpā, gan pārsteidzīgu spriedumu dēļ par cilvēkiem, kurus mēs maz pazīstam, gan arī mūsu pašu domas, vērtības uzskati iespaido stereotipu izcelšanos. To visu skaidro sociālā pieeja, emocionālā pieeja, kognitīvā pieeja, personības pieeja.
3. Stereotipi tiek plaši pielietoti un izplatīti. Tomēr nozīmīgākie un vairāk izteikti ir dzimuma stereotipi, rasu un etniskie stereotipi, kā arī vecuma stereotipi. Stereotipu ietekmē cilvēks netiek uztverts kā personība, individualitāte, bet gan kā kādas noteiktas grupas pārstāvis. Cilvēki nevēlas mainīt uzskatus attiecībā pret stereotipizēto grupu un šo grupu novērtē kritiski, nicinoši, kas var novest pat pie agresijas.
4. Vairāk kompetenti cilvēki ir spējīgi cīnīties ar stereotipiem un tos lauzt. Tas var notikt, nonākot tiešā kontaktā ar stereotipizēto grupu, kopīgi risinot kādas problēmas, pieņemot risinājumus. Kā arī stereotipi ir atkarīgi no mūsu pašu attieksmes pret tiem, ar savām domām un pārliecību mēs varam lauzt stereotipus un palīdzēt arī citiem cīnīties pret tiem.
5. Mūsu skolas 12. klašu skolēniem piemīt augsts jūtu un intelektuālais līmenis, jo tie nerada aizspriedumus savā starpā, kā arī skolēniem piemīt augsts pašvērtējums, ticība savām spējām, vēlēšanās realizēt savus sapņus. Taču 12. klašu skolēni arī ir diezgan pasīvi, nevēlas sevi noslogot ar papildus darbiem, ir vairāk koncentrēti uz labām atzīmēm un rezultātiem eksāmenos.
6. 12. klašu skolēni visvairāk iespaidojas no vecākiem, skolotājiem, draugiem, no tiem cilvēkiem, ar kuriem tie kontaktējas ikdienā. Sabiedrības uzskats iespaido 12. klašu skolēnu domas, uzvedību, attieksmi pret noteiktiem dzīves mērķiem, sapņiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1239192
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register