Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:361254
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  ANNOTATION    5
  SAĪSINĀJUMI UN NOSACĪTIE APZĪMĒJUMI    6
  IEVADS    7
1.  KOMUNIKĀCIJAS APRAKSTS    9
1.1.  Komunikācijas jēdziens    9
1.2.  Komunikācijas iedalījums    10
1.2.1.  Starppersonu komunikācija    10
1.2.2.  Grupu komunikācija    11
1.2.3.  Masu komunikācija    12
1.3.  Komunikācijas process    13
2.  STARPKULTŪRU KOMUNIKĀCIJA    16
2.1.  Starpkultūru komunikācijas būtība un nozīme biznesa vidē    17
2.1.1.  Starpkultūru komunikācijas neverbālie komponenti    18
2.1.2.  Augstā konteksta un zemā konteksta kultūras    19
2.2.  Starpkultūru menedžments    20
2.3.  Konflikti un to risinājumi starpkultūru komunikācijā    21
3.  LATVIJAS UN LIELBRITĀNIJAS KULTŪRU RAKSTUROJUMS    24
3.1.  Latvijas biznesa kultūra    24
3.2.  Latvijas kultūru īpatnību vispārējais raksturojums    26
3.3.  Lielbritānijas biznesa kultūra    29
3.4.  Lielbritānijas kultūru īpatnību vispārējs raksturojums    32
4.  PĒTĪJUMS PAR LATVIJAS UN LIELBRITĀNIJAS KULTŪRU ĪPATNĪBU IETEKMI KOMUNIKĀCIJĀ    36
4.1.  Intervijas ar nodaļas menedžeri Ričardu Godfriju (Richard Godfrey)    36
4.2.  Aptaujas rezultātu apkopojums    38
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    46
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    48
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Sava bakalaura darba rakstīšanas gaitā autore ir nonākusi pie vairākiem secinājumiem, kas ir balstīti gan uz teorijas, gan empīriskā pētījuma daļas.
1.) Komunikācija ir process, kas notiek nepārtraukti, jo tas tiek lietots pat neapzinātā līmenī.
2.) Mūsdienu pasaulē viss balstās uz komunikāciju, tādēļ tai ir ļoti liela nozīme jebkurā sabiedrības dzīves sfērā.
3.) Visi elementi, kas darbojas komunikācijas procesā, ir cieši saistīti, un komunikācijas procesā jebkura kļūda var izraisīt informācijas nepareizu nodošanu vai nepareizu saņemšanu
4.) Valoda un neverbālā komunikācija ir tie faktori, kas palīdz iepazīt un izzināt gan savu, gan citas pasaules kultūras, jo kultūra un komunikācija papildina viena otru.
5.) Sīvās konkurences dēļ līderi arvien vairāk pievērš uzmanību starpkultūru komunikācijas prasmju pilnveidošanai, lai veiksmīgi darbotos starptautiskajā biznesa vidē.
6.) Lai dibinātu veiksmīgas attiecības dažādu kultūru starpā un veiksmīgi risinātu iespējamos konfliktus un problēmas, tiek izmantots starpkultūru menedžments, kas noskaidro un izpēta konkrētām kultūrām raksturīgās īpatnības un uzvedības specifiku.
7.) Problēmas starpkultūru komunikācijā pārsvarā rodas saziņas un lēmumu pieņemšanas procesā, tāpēc ir zinātnieki, kas pēta un nāk klajā ar dažādām metodēm, lai veiksmīgi risinātu radušās konfliktsituācijas.
8.) Biznesa komunikācijas norisi un iespējamo konfliktu izcelšanos ietekmē ne tikai kultūru atšķirību neievērošana un kļūdu pieļaušana, bet arī dažādie indivīdu temperamenti un raksturi. Lai gan kultūras mantojums atstāj iespaidu biznesa attiecībās, tomēr attaisnojumiem, balstītiem uz kultūru atšķirībām, nav vietas veiksmīgu biznesa cilvēku darbā.
9.) Ir svarīgi veikt kultūru analīzi, lai izprastu to atšķirības un īpatnības, tāpēc ir daudzi kritēriji, pēc kuriem tās iespējams pētīt un salīdzināt.
10.) Kā jebkurai kultūrai, arī Latvijas un Lielbritānijas kultūrai ir raksturīgas savas īpatnības, ticējumi un tradīcijas, kas ir veidojušās vēstures gaitā. Tie ir arī vieni no svarīgākajiem aspektiem, kas veido latviešu un britu uzvedības īpatnības un savstarpējās attiecības, saskarsmē ar citu tautu pārstāvjiem.
11.) Pētot Latvijas un Lielbritānijas valstu kultūru īpatnības ir noskaidrots, ka tās izpaužas ļoti daudzās dzīves jomās, sākot ar sadzīvi un beidzot ar biznesa darījumiem, kas vēlreiz apstiprina nepieciešamību pēc kultūru pazīšanas un respektēšanas.
12.) Pētījuma daļā veiktā anketēšana ļāva noskaidrot Anglijā dzīvojošo latviešu tautas pārstāvju domas un pieredzi, kas ir veidojusies komunikācijas procesā ar britiem.
13.) Autores veiktā intervija ar nodaļas menedžeri Ričardu Godfriju (Richard Godfrey) sniedza ieskatu angļu kultūras pārstāvja viedoklī par latviešiem, savu tautu, kā arī īpatnību lomu komunikācijā.
14.) Pētījuma rezultāti ir apstiprinājuši autores hipotēzi, kas nosaka, ka kultūru īpatnības ir nozīmīgas komunikācijas procesā, un tās ietekmē Latvijas un Lielbritānijas biznesa komunikāciju.

Veiktā pētījuma rezultāti un teorijas analīze ļāva autorei sniegt priekšlikumus, kas veicinātu veiksmīgu starpkultūru un biznesa komunikāciju, kā arī mazinātu iespēju saskarties ar konfliktiem, kas rodas kultūru īpatnību neizpratnes vai nepārzināšanas dēļ.
1.)Iegūt pēc iespējas plašāku, precīzāku ieskatu un zināšanas citu valstu kultūrās, it sevišķi tajās, ar kurām paredzēta saskarsme.
2.) Iepazīties ar biznesa etiķeti un darījumu kultūru, pirms biznesa attiecību izveidošanu ar ārzemju partneriem.
3.) Pilnveidot savas starpkultūru komunikāciju prasmes pēc iespējas vairāk komunicējot ar citu kultūru pārstāvjiem (apmaiņas programmas, starptautiski projekti, apmācības, ekskursijas, ceļojumi, darījumu braucieni u.c.).
4.) Atbrīvoties no negatīvajām un pielietot savas pozitīvās kultūras iezīmes un unikalitāti, lai atstātu labu iespaidu ne tikai par savu individualitāti, bet arī par valsti un tās kultūru kopumā.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −45,67 €
Work pack Nr. 1312799
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register