Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:431993
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Extract

SKOLAS UN ĢIMENES SADARBĪBAS FORMAS

Darba mērķis: noskaidrot skolas un ģimenes sadarbības formas.
Darba materiāli un metodes:
Teorētiskās literatūras izpēte
Dokumentu izpēte
Intervija
Anketēšana, aptauja
Iegūto datu matemātiskā apstrāde
Personīgā pieredze un tās analīze

Rezultātā tika noskaidrotas skolas un ģimenes sadarbības veicinošie apstākļi un populārākās sadarbības formas un izstrādāti ieteikumi skolotājiem efektīvai sadarbībai ar ģimeni.
Skolas un ģimenes sadarbība ir viens no būtiskākajiem priekšnosacījumiem jaunā cilvēka personības veidošanas procesā. Šāds izskatās sadarbības modelis.



Ikviena bērna vispusīgai attīstībai nepieciešama vienota audzināšanas sistēma. Jācenšas panākt, lai jebkura skolēna audzināšana ģimenē būtu saskaņota ar skolā izvirzītajām pedagoģiskajām prasībām. Ja šādas saskaņas starp skolu un ģimeni nav, tad tas negatīvi ietekmē bērna personības veidošanos. Skola nekad nav pastāvējusi izolēti no ģimenes un sabiedrības. V. Suhomļinskis ir norādījis: " Bez bērnu audzināšanas, bez tēva un mātes aktīvas līdzdalības skolas dzīvē, bez pieaugušo un bērnu pastāvīgas garīgas saskarsmes nav iedomājama pati ģimene kā sabiedrības pamatšūniņa, nav iedomājama skola kā svarīgākā mācību un audzināšanas iestāde un nav iedomājams sabiedrības morālais progress." [ 6, 8]
Lai sadarbības modelis darbotos ir nepieciešams:
• mērķis (1-2);
• prioritāte;
• uzdevumi;
• sadarbība – respektējot dažādas intereses un sekmējot virzību uz atrisinājumu;
• sasniegtā novērtēšana;
• rezultātu analīze;
• turpmākā sadarbība, kas atkarīga no sasniegtajiem rezultātiem un darbību var sākt no gala, bet jau izvirzot līdzīgu kā iepriekšējo; ja nav izdevies tad mērķi var izvirzīt zemāku, bet pie ļoti laba iznākuma mērķi jau var izvirzīt augstāku.
Skolas un ģimenes sadarbības mērķis:
1) veidot bērnu par daudzpusīgi attīstītu personību, izmantojot dažādas darba formas un metodes;
2) sekmēt skolas mācību un audzināšanas uzdevumu izpildi;
3) veicināt disciplīnas un kulturālas uzvedības ieaudzināšanu.
Sadarbības starp skolu un ģimeni sākotnējais organizators un kontakta nodibinātājs ar vecākiem ir bērna klases audzinātājs. Klases audzinātājam, domājot par iespējām skolēnu audzināšanā, ir svarīgi izzināt skolēna ģimeni:
• pilna vai nepilna ģimene;
• vecāku intereses izrādīšana par bērna audzināšanu;
• ģimenes vērtības;
• attieksme pret skolu;
• bērna un skolotāja attiecības;
• ģimenes tips;
• kāda ir pedagoģiskā atmosfēra ikvienā ģimenē,
• kāda ir vecāku attieksme pret audzināšanas jautājumiem.
Audzinātājs kļūst par savu audzēkņu likteņos visdziļāk ieinteresēto un vienlaikus atbildīgo personu skolā. Viņš nepārtraukti izzina klases kolektīva un ikviena sava audzēkņa personības dinamiku, attīstības tendences, prognozē skolēna nākotni, nepieciešamības gadījumā iejaucas, cenšas likvidēt nevēlamās ietekmes, panākt audzinātības līmeņa kāpumu. [4, 5]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1145076
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register