Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:448615
 
Evaluation:
Published: 24.11.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Teorētiskā daļa    6
1.1.  Jauniešu vecumposma psiholoģiskās īpatnības    6
1.2.  Melu raksturs    8
1.2.1.  Melu veidi    9
1.2.2.  Manipulācija    10
1.2.3.  ‘’Baltie meli’’    11
1.3.  Melošanas iemesli un to raksturojums    13
2.  Praktiskā daļa    15
2.1.  Darba gaita    15
2.2.  Anketu rezultāti vecuma grupā no 10-13 gadiem    16
2.3.  Anketu rezultāti vecuma grupā no 14-16 gadiem    22
  Secinājumi    28
  Izmantotā literatūra    29
  Kopsavilkums    30
  Pielikumi    31
Extract

Secinājumi
Zinātniskā pētnieciskā darbā tika izvirzīta hipotēzi: visbiežāk jaunieši melo saviem tuviniekiem un melojot jūtas vainīgi par to. Veicot šo pētījumu, autores daļēji apstiprināja hipotēzi . Jaunieši visvairāk melo saviem draugiem nevis tuviniekiem, taču melojot tomēr jūtas vainīgi par to. Līdz ar to hipotēze tikai daļēji apstiprinās.
Tāpat arī viens no autoru mērķiem bija noskaidrot melošanas iemeslus. Vīrieši melo, lai nebūtu jāuzņemas atbildību par kaut ko izdarītu, un visbiežāk melo par savu darba vietu, mašīnu un dzīves apstākļiem. Sievietes toties vairāk melo par savu izskatu. Autores uzzināja to, ka cilvēki sāk jau manipulēt no pašas bērnības un to dara gan apzināti, gan neapzināti.
Pētot jauniešu psihiskās attīstības raksturojumus autores noskaidroja, ka šajā vecuma posmā būtiskākais ir identitātes meklēšana, sociālās lomas, profesionālās piemērotības meklēšana, abstraktās domāšanas nostiprinašana, intimitātes pieaugums attiecībās ar vienaudžiem.
Tāpat izpētīta atšķirība starp „baltajiem” meliem un meliem, manipulāciju, lai spētu atšķirt melošanas veidus un būtu vieglāk atklāt melu iemeslus. Zinātniski pētnieciskajā darbā ir apskatīts arī vecumposmu galvenās īpatnības, lai autores spētu izprast cilvēka attīstības gaitu, kura iet ciešā saskarsmē ar melu attīstību.
Veicot aptauju, autores uzzināja, vairāk pa saviem vienaudžiem un viņu saskarsmi ar meliem. Vecumā no 15 līdz 18 gadiem lielākā daļa aptaujāto atzīst, ka melo katru dienu. Sakarā ar to, ka autoru un skolotājas pieredze liecina to, ka ir tieši tā, tiek pieļauta doma, ka, arī aizpildot anketu, lielāka daļa respondentu ir atbildējuši patiesi, par to arī liecina kontroles jautājumi. Ataujatie visbiežāk melo saviem draugiem, tikai trešajā vieta skolotāji un radinieki. Melojot aptaujātie pārsvarā jūtas mokoši, vainīgi, taču ir pietiekoši daudzi kuri jūtas bravūrīgi, mazāk jūtas pašapmierināti un nevainīgi.
Mūsdienu jaunieši melo tāpēc, lai iepatiktos apkārtējiem un panaktu sev vēlamo, ļoti spilgti izpaužas manipulācija. Pēc tam seko bailes no nosodījuma. Teorijā iegūtā informācija pārsvarā neatšķīrās no pētījumā iegūtās. Respondenti izsaka to, ka reti melo saviem radiniekiem, ko var izskaidrot ar to ,ka viņi ir jau pieauguši un cenšas kļūt patstāvīgi un uzticēšanās no vecāku puses ir pieaugusi.
No šī zinātniski pētnieciskā darba autores ir daudz ieguvušas. Vairāk saprot to, ka meli ir vajadzība un tos izskaust no mūsdienu sabiedrības nav iespējams, bet arī nav vajadzīgs.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1247094
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register