Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:462526
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Teorētiskā daļa    4
2.1.  Afektīvā lojalitāte    4
2.2.  Aprēķina lojalitāte    5
2.3.  Normatīvā lojalitāte    5
2.4.  Lojalitātes pret organizāciju 3 komponentu konceptualizācija    6
3.  Praktiskā daļa    7
  Organizācijas apraksts    7
3.2.  Metožu izvēles pamatojums    7
3.3.  Aptaujas analīze    7
3.3.1.  Aptaujas rezultāti    7
3.3.2.  Aptaujas rezultātu analīze    10
4.  Secinājumi    12
5.  Priekšlikumi un rekomendācijas    14
6.  Pārdomas par pētījumu    15
7.  Literatūras saraksts    16
8.  Pielikumi    18
Extract

2. Teorētiskā daļa
Ideja par dažādiem darbinieku piesaistes veidiem uzņēmumā parādijās 1961. gadā. To aizsāka organizāciju sociologs Amitai Etcioni (Reņģe; 2007). Īsi pēc tam parādījās jēdziens par lojalitāti pret organizāciju. Vienkārši skaidrojot, lojalitāte pret organizāciju ir uzticība organizācijaas mērķiem un vērtībām. Būt gatavam pūlēties organizācijas labā (Haslam, 2004:46). Lojalitāte var būt pret jebko, taču visparīgi pieņemts lojalitāti izdalīt piecos veidos:
1.Darba kā pašmērķa uztvere (”protestantiskā darba ētika”, Vēbers)
2.Uzticība savai karjerai (arī lojalitāte pret profesiju)
3.Cieša iesaistīšanās savā darbā (arī iekšējā motivācija)
4.Lojalitāte pret organizāciju
5.Lojalitāte pret arodbiedrību
Taču mēs savā darbā pētījām tikai darbinieku lojalitāti pret organizāciju. Sākotnēji lojalitāte pret organizāciju tika pētīta, uzdodot jautājumus par nodomiem palikt organizācijā vai arī aiziet no tās (Rusbult & Farell, 1983), kā arī izmanojot speciāli šim nolūkam radītas aptaujas anketas. No šiem rezultātiem ieguva, ka lojalitāte ir lielāka, ja darbiniekiem ir iespēja piedalīties lēmumu pieņemšanā (Mohrman, 1986). Lielāka lojalitāte arī novērojama gados vecākiem darbiniekiem, saistībā ar to, ka organizācijai pievienojas gados jaunāki darbinieki ar ”svaigākām” zināšanām, un to, ka ar jauna darba atrašanu varētu rasties lielas grūtības.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register