Viens no svarīgākajiem faktoriem, lai skolēns iegūtu izglītību, pilnveidotu un attīstītu sevi, ir droša vide skolā. Apkārtējā vide, ar ko saskaras skolēns, ir ļoti daudzveidīga. Vides dažādība var skolēnu ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi. Vardarbība starp skolēniem izpaužas slēptā un atklātā veidā. Vairumā gadījumu vardarbība izpaužas fiziskā veidā (grūšana, sišana, spārdīšana un citas darbības, kas saistītas ar spēka pielietošanu pret otru) un emocionālā veidā (apsaukāšana, ņirgāšanās, pazemošana, aizskaroša izturēšanās, ignorēšana, iebiedēšana), kas traucē savstarpēju skolēnu saskarsmi, attiecību veidošanu tajā.
Autores mērķis bija izzināt un izvērtēt vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā, izstrādāt ieteikumus drošas vides pilnveidošanai, veicinot tajā aktīvu skolēnu iesaistīšanos.