Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:499094
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Liberālais stils darbojas, ja vadītājs ir ieņēmis vidutāja lomu, tādejādi nodrošinot darbam nepieciešamo informāciju un resursus. Tas ir iespējams, ja organizācijai ir darbinieki, kas ir vispusīgi attīstīti, nobrieduši un uzturas labvēlīgā un pārliecinošā atmosfērā. Principā, tas nozīmē, ka visi darbinieki, kas ir pakļauti šādam vadītāja stilam, ir līderi paši par sevi. Tiem ir dota rīcības brīvība, ko tie nesavtīgi arī izmanto, lai sasniegtu organizācijas mērķus. šis tad arī ir gan šī vadības stila trūkums un priekšrocība. Trūkums tādā ziņā, ka ļoti reti pastāv šāds personāls, kuru var arī šādi vadīt un sasniegt gaidītos rezultātus, kā arī daudz līderi vienā grupā rada saspīlētu situāciju. Priekšrocība- atļauj izpausties visām personām grupā, nevis kādai īpašai, ļauj realizēt visas ieceres, attīstīt spējas un maksimāli izmantot savu potenciālu. Rezultātā- šīs vadības stils būtu visefektīvākais, ja vien būtu iespējams nokomplektēt tādu grupu, kur visiem piemistu tikai vajadzīgās īpašības.
Kopumā var teikt, ka vadības stils ir ierasta, ikdienišķa vadītāja maniere, kas veido stabilu paņēmiena kopumu un atspoguļo lietišķo attiecību avotus kolektīvā. Tas ir atkarīgs no līdera (izpildītāja) psiholoģiskām, fizioloģiskām īpatnībām un ieņemamā pārvaldības hierarhijas līmeņa, kultūras un vērtības uzskatiem. Katram vadības stilam ir savs laiks un vieta, tāpēc nevar apgalvot, ka kāds no stiliem ir labāks vai sliktāks, kā citi. Tieši tāpēc vadītājam, atkarībā no situācijas ir nepieciešams kombinēt visus vadības stilus.
Tā kā darbiniekus iespaidu to tiešais vadītājs, nevis visa uzņēmuma kopējā politika un rīcībā, tad vadītājam, neatkarīgi no tā, kāda hierarhijas līmeņa vadītājs viņš būtu, ir jāsaprot, ka katrs cilvēks ir atšķirīgi motivēts, katram cilvēkam ir atšķirīgs domu gājiens un veids, kā veidot attiecības ar pārējiem. Vadītāja būtiskākais pienākums ir iedziļināties darbinieka personībā un spēt pārvērst tā unikālo talantu darbībā. Tādejādi vadītājs attīsta veiktspēju katrā darbiniekā, paātrina reakciju starp darbinieka talantu un uzņēmuma mērķiem, kā arī starp darbinieka talantu un klientu vajadzībām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register