Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:502148
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Kas ir kvalitatīvs pētījums    4
2.1.  Kvalitatīvs pētījums    4
2.2.  Kvalitatīvo pētījumu risinājumi mūsdienīgā vidē    5
3.  Padziļinātās intervijas    7
4.  Fokusgrupu diskusijas    8
4.1.  Fokusgrupu definēšana    8
4.2.  Fokusgrupas attīstības metodes un pielietošanas vēsture    9
4.3.  Salīdzinot fokusgrupu ar padziļinātājām intervijām    10
5.  Izmantotā literatūra    11
Extract

1. Ievads
Pētījuma metodoloģija tiek izvēlēta atkarībā no pētījuma priekšmeta. Pētījumus mēdz iedalīt kvantitatīvajos un kvalitatīvajos pētījumos. Kvantitatīvais pētījums ir balstīts uz mērīšanu skaitīšanu, ar mērķi salikt pa kategorijām un apkopot, lietojot ciparus un apzīmējumus. Kvalitatīvais pētījums ir vairāk situāciju aprakstošs un skaidro problēmsituācijas iemeslus. Tas ir padziļināts pētījums un palīdz izprast konkrētu situāciju noteiktā cilvēku grupā, taču to nevar attiecināt uz plašu cilvēku auditoriju.
Mēģinot atbildēt uz neskaidriem cilvēku eksistences jautājumiem, piemēram, psihologi vai nu cenšas aprakstīt cilvēka uzvedību ar mērķi saprast tās jēgu, to novērojot , vai arī intervējot cilvēkus, vai lūdzot viņus aizpildīt dažādas aptaujas vai testus. Šādos gadījumos tiek iegūta kvalitatīva informācija.



2. Kas ir kvalitatīvs pētījums?

Kvalitatīvajos pētījumos datus izteic nevis ar kvantitatīvajiem rādītājiem, skaitļiem, bet ar vārdiem. Pētīšanas metodes, ar kurām šādi dati iegūstami, sauc par kvalitatīvajām metodēm, pētījumus, kuros šis metodes izmanto ,- par kvalitatīvajiem pētījumiem. Svarīgākās kvalitatīvo pētījumu metodes ir ietvertā novērošana un brīvās intervijas (individuālās un grupveidafokusgrupas.)
2.1.Kvalitatīvs pētījums!
Kvalitatīvs pētījums nepretendē uz sakarību vai cēloņsakarību pierādīšanu. Tam ir citi mērķi:
• Mēģināt aptvert pētāmo parādību iekšējo būtību un struktūru, analizējot cilvēku teikto un viņu darbību.
• Izskaidrot identificēto parādību jēgu, rūpīgi tās aprakstīt un sistematizēt.
• Skaidrojošā veidā attēlot izdalītā strīdīgā jautājuma vai problēmas būtību, nozīmi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1342658
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register