Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:515023
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMATOŠANAS JĒDZIENS UN SEKSUĀLAS UZVEDĪBAS NOVIRŽU VEIDI    7
1.1.  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS DEFINĪCIJAS    7
1.2.  SEKSUĀLAS UZVEDĪBAS NOVIRŽU VEIDI    9
  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PROCESS    13
2.1.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS FORMAS    13
2.2.  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS ETAPI    14
  VARDARBĪGAS UZVEDĪBAS IEMESLI UN VARMĀKU RAKSTUROJUMS    19
3.1.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PRIEKŠNOSACĪJUMI    19
3.2.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PRET BĒRNIEM IEMESLI UN VARMĀKU RAKSTUROJUMS    20
3.3.  SIEVIEŠU KĀ VARMĀKU RAKSTUROJUMS    24
  SEKSUĀLI IZMANTOTO BĒRNU RAKSTUROJUMS    27
4.1.  BĒRNS KĀ SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS UPURIS    27
  DISKUSIJA    31
  SECINĀJUMI    33
  NOBEIGUMS    35
  LITERATŪRAS SARAKSTS    38
  ANOTĀCIJA (ANGĻU VLODĀ)    39
Extract

Kursa darbā visbiežāk lietoto terminu skaidrojums:
1) Vardarbība – „rupjas varas lietošana, nelikumīga piespiešana” [6; 841];
2) Seksuālā vardarbība – „atkarīga, attīstībā nenobrieduša bērna vai pusaudža iesaistīšana seksuālās darbībās, kuras viņi patiesi neizprot, kurām viņi nav spējīgi piekrist vai nepiekrist un kuras nav saskaņā ar noteiktiem ģimenes lomu sociāliem aizliegumiem.” [11]
3) Bērns – „cilvēks dzīves pirmajā posmā”[6; 126] (Latviešu valodas vārdnīcā tiek norādīts, ka šis termins attiecas uz cilvēku līdz 14 gadu vecumam, taču, tā kā Latvijas Republikas Krimināllikums nosaka kriminālatbildību par dzimumsakariem ar personu, kura nav sasniegusi 16 gadu vecumu, tad šajā darbā bērns tiek skatīts kā persona līdz 16 gadu vecumam);
3) Seksuālās vardarbības upuris – cilvēks, kas cietis no seksuālās vardarbības.
4) Varmāka – „cilvēks, kas rīkojas varmācīgi” [6; 843] (varmācīga rīcība ir tāda, kas „darīta ar patvaļīgu varu, fizisku spēku” [6; 842]).

Kursa darba struktūru veido četras nodaļas ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā autore apskata un salīdzina dažādās bērnu seksuālās izmantošanas definīcijas un seksuālās uzvedības novirzes, kas saistītas ar seksuālo vardarbību pret bērniem. Otrā nodaļa veltīta bērnu seksuālās izmantošanas formu un seksuālās vardarbības etapu apskatīšanai. Kursa darba trešā nodaļa satur trīs apakšnodaļas, kuras iztirzā seksuālās vardarbības priekšnosacījumus, bērnu seksuālās izmantošanas iemeslus un varmāku raksturojumu. Ceturtā nodaļa raksturo bērnu kā seksuālās vardarbības upuri, atklājot bērnu seksuālās izmantošanas riska faktorus un sekas.

Kursa darbs ir veidots, balstoties uz teorētiskās literatūras avotu izpēti. Galvenokārt autore izmantoja divus darbus – I. Veitneres grāmatu „Bērnu seksuālā izmatošana. Psiholoģiskie aspekti un izmeklēšanas īpatnības” un Sintijas Krossones – Toveras (Cynthia Crosson – Tower) grāmatu „Izprotot vardarbību un bērnu atstāšanu novārtā” („Understanding Child Abuse and Neglect”, 2002). Pirmo no tām viņa izvēlējās tādēļ, ka I. Veitnere savā grāmatā detalizēti apskata bērnu seksuālo vardarbību no psiholoģiskā viedokļa, izskaidrojot vardarbības procesu un varmāku rīcības motivāciju, kam arī šajā darbā ir atvēlēta nozīmīga loma. Savukārt grāmata „Izprotot vardarbību un bērnu atstāšanu novārtā” („Understanding Child Abuse and Neglect”, 2002) balstīta uz vairāku autoru uzskatu apskatīšanu, kas tādejādi sniedz iespēju salīdzināt un novērtēt aprakstītos procesus un parādības. Sintija Krossone – Tovera (Cynthia Crosson – Tower) šajā darbā apskata tādus autorus kā Dž. Gilgana (J. Gilgun), Dž. Dž. Hagards (J.J.Haugaard), R. De Jangs (R. de Young), P. Kerns (P. Carnes), D. Finkelhors (D. Finkelhor) u.c., kas ir plaši pazīstami darbinieki un pētnieki seksuālās vardarbības sfērā ASV. Piemēram, Deivids Finkelhors (David Finkelhor) ir Noziegumu pret bērniem pētniecības centra un Ģimenes pētījumu laboratorijas direktors un Ņūhempšīras Universitātes Socioloģijas profesors, kurš veicis vairākus pētījumus par bērnu seksuālo izmatošanu un vardarbību ģimenē kopš 1977. gada. Savukārt Džeina Gilgana (Jane Gilgun) ir Minesotas Universitates Sociālā darba skolas profesore, kura vairāku gadu garumā ir veikusi pētījumus par vardarbīgas uzvedības rašanos, varmāku rīcības motivāciju u.c. Diemžēl šo autoru darbi Latvijā nav pieejami, tāpēc ar viņu pētījumu rezultātā iegūtajiem secinājumiem autore varēja iepazīties tikai Sintijas Krossones – Toveras (Cynthia Crosson – Tower) grāmatā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register