Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Viena no neverbālās komunikācijas sistēmām – “ķermeņa valoda” (žesti, poza, mīmika)

     

    Research Papers10 Psychology

3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:556845
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Neverbālā saskarsme, jeb ķermeņa valoda    3
2.  Žesti    5
3.  Mīmika    8
4.  Vizuālais kontakts    9
5.  Pozas    11
  Kopsavilkums    12
  Literatūras saraksts    14
Extract

Neverbālā saskarsme – saskarsme bez vārdiem. Saskarsmes procesā cilvēki papildina un padziļina runas saturu ar mīmiku, žestiem. Tāpat kā verbālai (vārdiskai) tā arī neverbālai saskarsmei ir ļoti svarīga loma cilvēku mijiedarbības procesā. Cilvēks runā gan ar savu ķermeni, gan ar seju, rokām un kājām.
Kā norāda A.Vorobjovs, tad ikdienas dzīvē mēs pievēršam maz uzmanības neverbālai saskarsmei, galvenokārt pievēršoties verbālajai saskarsmei, jo mums šķiet, ka ar vārdu var translēt visu. Ar vārdu var izsmeļoši nodot faktus, bet ne vienmēr iespējams izteikt jūtas. (Vorobjovs A., Psiholoģijas pamati, 1996.g., 176.)
V.Kincāns savā grāmatā “Etiķete” raksta, ka parasti cilvēks (ja vien viņam to darīt neliek profesionālie pienākumi) dienas laikā runā apmēram 45 – 60 minūtes. Tas nozīmē, ka ar verbālajiem līdzekļiem nododam ne vairāk kā 7 – 30% nepieciešamās informācijas. Pārējie 70% pienākas paralingvistiskajiem līdzekļiem. (Kincāns V., Etiķete, 2000.g., 161.)
35% no šiem 70% pieder pie runas ekspresijas (pauzes, smiekli, klepošana, balss tembrs, ātrums, skaļums, u.t.t.) Tātad neverbālie saskarsmes līdzekļi ir daudz svarīgāki un ietekmīgāki nekā daiļrunīga vārdu plūsma.
A.Vorobjovs raksta, ka neverbālos saskarsmes paņēmienus personības attīstības procesā cilvēks apgūst ātrāk nekā verbālos. Mazs bērns, kas vēl neprot runāt, savu vajadzību un emociju izpausmei izmanto mīmiku un pantonīmu, un, no otras puses, mācās uztvert apkārtējo cilvēku un vispirms savas mātes emocionālo stāvokli pēc ārējām zīmēm – mīmikas, žestiem, balss intonācijas u.t.t. (Vorobjovs A., Psiholoģijas pamati, 1996.g., 176.)…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1171460
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register