-
Vienaudžu savstarpējās attiecības Madonas 1.vidusskolā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | 16.-18. gadus veco vienaudžu attīstība un psiholoģija | 6 |
1.1. | Lomu un statusu institucionalizācijas sākuma stadija / dzīves ceļa vektora meklēšanas un sākotnējās izvēles stadija | 6 |
1.2. | Formālo operāciju stadija | 7 |
2. | Jaunieši un skola | 8 |
3. | Vienaudžu saprašanās | 9 |
4. | Draudzība un saticība | 10 |
5. | Personības raksturojums | 11 |
5.1. | Temperaments | 11 |
5.2. | Raksturs | 12 |
6. | Kas ir saskarsme un kontakts | 13 |
6.1. | Grupas ietekme – komanda | 14 |
7. | Kas ir konflikts un kas to izraisa | 15 |
7.1. | Uzvedības taktika konfliktsituācijās | 15 |
7.2. | Konfliktu signāli | 15 |
8. | Vidusskolēnu tipiskās spriedzes | 17 |
8.1. | Kas ir stress un tā izpausmes | 17 |
9. | Vienaudžu savstarpējo attiecību analīze | 19 |
9.1. | Pētījuma metodika un organizācija | 19 |
9.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 20 |
Secinājumi | 27 | |
Priekšlikumi | 28 | |
Izmantotie informācijas avoti | 29 |
Secinājumi
1. Izpētot Madonas 1. vidusskolas 10.-12.kl. skolēnu savstarpējās attiecības, nonācu pie secinājuma, ka starp vidusskolēniem nav izplatīta fiziska vardarbība un, lielākoties, slolēni ir draudzīgi. Tomēr skolotājiem audzināšanas stundās vajadzētu pievērst lielāku uzmanību vienaudžu savstarpējām attiecībām un organizēt kopējus pasākumus, kur piedalītos visi, tiktu attīstītas komunikācijas spējas, skolēni viens otru labāk izprastu, darbotos vienotā komandā un būtu vēl draudzīgāk noskaņoti;
2. Visi izvirzītie uzdevumi tika sekmīgi paveikti;
3. No teorētiskās daļas secinām, ka vienaudžu savstarpējās attiecības iespaido mūsu katra raksturs, temperaments, apkārtējā vide, komunicēšanās spējas utt. Pētnieciskajā daļā šie noteicošie personības attiecību faktori apstiprinājās;
4. Šī pētījuma nozīmīgums slēpjas tā saturā. Darbā tika iekļauts personības raksturojums, kurš parāda ar ko mēs viens no otra atšķiramies, tiek analizētas vienaudžu problēmas, konflikti un tiek rastas to atrisinājumu iespējas. Darbs var noderēt gan vecākiem, gan skolotājiem un pašiem skolēniem, esot savas identitātes meklējumos.
5. Pētījuma jautājums nav apstiprinājies. Vidusskolēnu attiecībās nedominē tikai nesaskaņas.
Priekšlikumi
1. Jauniešiem, kas cieš no vardarbības vai ir kādas citas prolēmas, ir izveidots Uzticības Tālrunis 8009000, kas palīdz un mēģina risināt problēmas ar sarunām pa tālruni un dažādiem treniņiem. Mērķis: uzlabot saskarsmi, atīstīt pašapziņu, paaugstināt pašvērtējumu, risināt konfliktsituācijas, atrast personības resursus, apzināties emocijas un mācīties paust tās sociāli pieņemamā veidā utt.
2. Lai parūpētos par skolēnu pašsajūtu skolā, jaunās paaudzes izglītības iespējām un drošu vidi, skolām ir iespēja pieteikties projektā ”Bērniem draudzīga skola”. Dokuments ir pieņemts 2002. gadā Ņujorkā. Tajā norādīts, ka bērniem piemērota pasaule ir tāda, kurā visiem bērniem un jauniešiem tiek nodrošināta kvalitatīva izglītība un plašas iespējas attīstīt savas individuālās spējas drošā un labā vidē.
…
”Identitātes krīzes atrisinājums var būt divi personības jaunveidojumi – jaunās identitātes atrašana (profesionālā un morālā pašnoteikšanās, kā to nosauc krievu sociologs Igors Kons kā pozitīvs iznākums un identitātes difūzija kā negatīvs ). Identitātes difūzija nozīmē to, ka cilvēka morālā un profesionālā pašnoteikšanās nav notikusi, viņu raksturo gremdēšanās sevī, neizvēlīgums, haoss pasaules uzskatā un dzīves principos, profesiju maiņa, mesšanās no vienas galējības otrā” (Omarova, 2006).
- Statistikas loma sabiedrībā
- Uzvedības modeļi konfliktsituācijās
- Vienaudžu savstarpējās attiecības Madonas 1.vidusskolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Statistikas loma sabiedrībā
Research Papers for secondary school8
-
Uzvedības modeļi konfliktsituācijās
Research Papers for secondary school3
-
Īstie un neīstie konflikta iemesli
Research Papers for secondary school3
-
Ē.Fromma "Mīlestības māksla" un psihologa profesija
Research Papers for secondary school3
-
Veiksmīgas uzņēmējdarbības pamati
Research Papers for secondary school8