-
Konflikti organizācijā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | KONFLIKTA DEFINĪCIJA UN VEIDI | 4 |
1.1. | Konflikta definīcijas | 4 |
1.2. | Konfliktu iedalījums un veidi | 5 |
KONFLIKTSITUĀCIJU RISINĀŠANA | 8 | |
SECINĀJUMI | 9 |
SECINĀJUMI
Autors apskatot tēmu par konfliktiem un kā konflikti izpaužas darbavietā, var secināt daudz. Viena no atziņām, ko autors guva ir tas, ka konflikti darbavietās ir pavisam normāla un bieža parādība, pats autors ir saskāries ar konfliktiem un arī cilvēki apkārt runā par dažādiem konfliktiem, tieši darbavietā. Konfliktu veidi un cēloņi ir daudz un dažādi, un tāpēc arī vienotas formulas, kā cīnieties ar konfliktētājiem un konfliktiem nav. Nevar arī zināt, kad un kāpēc sāksies konflikts, protams, ir dažādi cēloņi un ierosinātāji, kurus var pamanīt un prasmīgam vadītājam tas arī būtu jādara, un prasmīgam vadītājam būtu jārisina konflikts jau pašā sākumā. Pastāv arī variants, ka konflikts notiek un pārejot, tas atstāj pozitīvas sekas uz organizāciju. Pozitīvas sekas konfliktam sauc par funkcionālajam sekām, bet negatīvās sekas par disfunkcionālajām. Dziļāk apskatot starp personu konfliktus, autors secina, ka šāda veida konfliktu sīkāk var iedalīt pēc konfliktu veida, un veidi mēdz būt dažādi. Tālāk savā darbā autors apskatīja konfliktu risināšanas stratēģijas, kā rīkoties konkrētās situācijās. Autoram pašam personīgi patika nostāja „esi neatlaidīgs, bet ne agresīvs”. Konfliktu risināšanai vajag pieiet nopietni, kā no konfliktā iesaistīto puses, tā no vadītāja puses, jo gan konfliktā iesaistītajiem vajag saprast, ka konflikts nav vajadzīgs un var nest negatīvas sekas, tā arī vadītājam vajag saprast, ka konfliktējoši darbiniekiem, nespēj dot organizācijai to ko nekonfliktējoši.
…
Jau no seniem laikiem cilvēki komunicē savā starpā, un līdz ar komunicēšanu mēs iemācāmies smieties, veidojam draugu loku un rodam palīdzību grūtās situācijās, bet līdzās pozitīvajām lietām, ko gūstam komunicējot, ir arī negatīvās. Cilvēki bieži vien attopas atrodoties kādā konfliktā, kas no vienas puses ir pilnīgi normāli, jo tikpat cik mēs gūstam pozitīvās emocijas no savstarpējām sarunām, tikpat bieži arī nokļūstam konfliktos. Vai nu tas būtu uzskatu nesakritības dēl, sliktas klausīšanās vai kādu citu iemeslu radīts konflikts, tas ir kas tāds, no kā labprāt katrs cilvēks izvairītos. Konflikti rada diskomfortu, kā jau gandrīz vai viss negatīvais, kas mums apkārt. Konfliktu dēļ cilvēks var piedzīvot veselības problēmas, konflikti var iedragāt cilvēka personību, un mums jāatceras, ka vārdi ir viens no spēcīgākajiem ieročiem pasaulē. Tāpēc arī strīda karstumā būtu ļoti jāpiedomā, kā paust savu viedokli neaizskarot konfliktā iesaistīto otro pusi. Viena no aktuālākajām vietām, kur meklēt konfliktus noteikti ir darba vide, kurā cilvēks strādā, jo šeit persona uzturas, kādu konkrētu mērķi vadīta un gandrīz vai vienmēr nav iespējams izvēlēties cilvēkus, ar kuriem ir jāstrādā kopā. Autora prāt, konfliktam ir nepieciešams pavisam maz – divi cilvēki ar pretējiem uzskatiem kādā jautājumā, un tā kā draugu lokā cilvēki ir izvēlējušies viens otru un tur konflikti ir sastopami retāk, tad tikai vietā kur nespējam izēvelēties cilvēkus sev apkārt – organizācijā, kurā strādājam vai, piemēram, universitātes kursā ir lielāka iespēja sastapties ar konfliktu situācijām.
- Bērnu un vecāku konflikti
- Konflikti organizācijā
- Vadītāja ietekme uz psiholoģiskā mikroklimata izveidi organizācijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Darbinieku nemateriālie stimulēšanas veidi organizācijā
Research Papers for university36
Evaluated! -
Konflikti, to risināšana
Research Papers for university54
-
Vadītāja ietekme uz psiholoģiskā mikroklimata izveidi organizācijā
Research Papers for university31
-
Konflikti, to cēloņi, attīstība un risināšana
Research Papers for university13
-
Konflikti organizācijā
Research Papers for university10