Analizējot praktiskā pētījuma datus, var secināt, ka :
1. 16% aptaujāto ir potenciālie iepirkšanās atkarības upuri, jo tie iepērkas reizi nedēļā, mēneša laikā tērējot vairāk, kā nopelnot.
2. Vajadzība, kas visvairāk ietekmē iepirkšanās atkarības rašanos ir neapmierināta sociālā vajadzība.
3. Procentuāli, cilvēkiem, kuriem ir konstatēti iepirkšanās atkarības draudi, ir vairāk neapmierinātas personības vajadzības.
Secinājumi
Izstrādājot Zinātniski pētniecisko darbu, tika sasniegts darba mērķis un veikti visi izstrādātie darba uzdevumi. Izvērtējot pētījuma teorētiskās daļas literatūru un apkopojot praktiskajā daļā iegūtos datus, tika formulēti šādi secinājumi:
1. Merčendaizings ir mārketinga komunikāciju komplekss tirdzniecības zālē, kas ir vērsts uz kāda produkta virzīšanu.
2. Personu var saukt par pieaugušu, kad tā spēj uzņemties atbildību par savu dzīvi, parasti vecumā no 21-60 gadiem.
3. Personības vajadzības ir strukturētas 5 līmeņos un tās ir primāras jebkura vecumposma pārstāvim.
4. Neārstējot iepirkšanās atkarību, cilvēks var iegūt psihiskas slimības, kā, piemēram, realitātes sajūtas trūkumu, šizofrēniju, depresiju.
5. Veicot anketēšanu un testēšanu, tika noskaidrots, ka no iepirkšanās atkarības atkarīgi ir 16% aptaujāto.
6. No iepirkšanās atkarības atkarīgo neapmierinātās personības vajadzības atšķiras no to cilvēku vajadzībām, kuri nav atkarīgi no šī procesa.
7. Lai mazinātu potenciālo iepirkšanās atkarības upuru skaitu, būtu jāveic izmaiņas pašreiz esošajā tirdzniecības sistēmā, mazinot merčendaizinga ietekmi uz cilvēka psihisko stāvokli.
Pētījuma laikā tika iegūta jauna, vērtīga informācija par iepirkšanās atkarības rašanos un tās saistību ar personības vajadzībām.
…