Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:721033
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Pedagoģiskajā teorijā atspoguļojas katra laikmeta, katras tautas izlolotās ieceres, ideāli un nākotnes sapņi. Pedagoģisko teoriju rada un izstrādā katra laikmeta izcili gari, tāpēc viņu teorijās atbalsojas šo lielo personību neatkārtojamība, viņu spožo ideju milzīgais garīgas spēks.
Vērtības ir mūžīgas, nemainīgas, taču to pārdzīvojums mainās. Laika gaitā mainās vispārējās vērtību orientācijas: vienam tiek dota priekšroka, cita nozīme samazinās. Cilvēkus apvieno mīlestība, svētums, godbijība. Tās ir augstākās vērtības. Zemākās vērtības – lietas, nauda – pretstata citu citam. Salīdzinājumā ar agrākajiem gadsimtiem vērtību nozīmīgums ir mainījies. To sekmē pragmatisma filozofija un modernais dzīves veids. Mūsdienās lietas pārsvarā valda pār cilvēkiem.
Pedagoģiskās idejas, kas tika radītas pagātnē, ir pamatā tautas materiālās un garīgās kultūras uzplaukumam, kam ir būtiska loma tautas izglītības attīstībā, veidojot visus sabiedrības locekļus par aktīviem un apzinīgiem savas zemes saimniekiem.
Viens no izcilākajiem antīkās pasaules domātājiem un kultūras veidotājiem ir Platons. Viņa darbiem ir liela nozīme filozofijas un ētikas attīstībā.
Platons bija viens no Sokrāta skolniekiem. Apcerējumos “Menons” un “Valsts” savu dzīves uzskatu Platons pauž ar skolotāja muti. Platons uzskata, ka stabilais un nepārejošais ir jāmeklē nevis materiālajās lietās, bet gan idejās, kuru veidotā pasaule nav uztverama cilvēka jutekļiem, bet tikai tieši prātā.
Cilvēks un viņa dvēsele ir viena no galvenajām tēmām Platona darbos. Viņš atzīmē divas cilvēka esamības – garīgo un juteklisko. Pēc Platona domām katrai šķirai ir jāpaliek savas šķiras līmenī. Garīgā, dvēseliskā pasaule ir tālu no viņiem un starp šīm pasaulēm ir grūts izaugsmes ceļš: “...starp uguņiem un gūstekņiem, augstākā līmenī nekā gūstekņi...” /2, 126/.
Platons uzsver, ka neviens nevar ar varu uzspiest kļūt garīgam, tam ir jānotiek ar paša vēlēšanos, pakāpeniski, izaugsmes ceļā, no vieglākā un grūtāko. Šādā ceļā cilvēks var sasniegt pilnību, saprast, ka materiālā baudu un iekāres dzīve ir nožēlojama, nekam nederīga. Bērnu audzināšanā galvenokārt ir jautājums par līdzekļiem, kādi jālieto, lai cilvēkam atvieglotu pacelšanos pie garīgo lietu vērojuma. Bērnu audzināšanu Platons uzskata par vienu no svarīgākajiem faktoriem, lai izveidotu savas valsts modeli, jo tā ir “tikpat kā sēklas iesēšana labi sagatavotā augsnē” /2, 124./. Ko bērnam iemācīsi jau mazotnē, tāds viņš izaugs, tāpēc Platons uzskata, ka jaundzimušos, kurus nolemj audzināt, ir jātur visus vienā mītnē, atsevišķi no pārējiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1160784
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register