Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:724916
 
Evaluation:
Published: 16.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Līdera īpašības    3
2.  Vadītāja un līdera atšķirības    7
3.  Līderisma stilu iedalījumi    8
4.  Levina līderības tipoloģija    11
4.1.  Autokrātiskais    11
4.2.  Demokrātiskais    11
4.3.  Liberālais    12
  Nobeigums    12
Extract

Ievads
Šo tēmu izvēlējos, tāpēc, ka tā ir ļoti aktuāla mūsdienās, kad arvien vairāk tiek nodibinātas jaunas organizācijas, kuru īpašnieki un darbinieki ir ieinteresēti veidot saliedētu kolektīvu, kas palielina produktivitāti. Lai tas realizētos, ir ļoti svarīgi, lai organizācijas vadītājs ir spējīgs saliedēt kolektīvu, palielināt produktivitāti, virzīt darbiniekus uz pozitīvu darbību, rada vīziju un gala rezultātā ir apmierināts pats ar savu un darbinieku darbu.
Praktiski ikvienā grupu procesā, kas noriss organizācijās un kurā tiek iesaistīti vairāki dalībnieki kopīgas problēmas risināšanai, tiek izvirzīts formāls vai neformāls līderis. Tomēr līderis ir arī tas cilvēks, kurš uzņemas lielāku atbildību ne tikai par sekām, bet arī par notiekošo grupas iekšienē, par to, kā tiek organizēts darba process, kādas ir iekšējās grupas attiecības. Lai līderis spētu darboties efektīvi, ir nepieciešamas noteiktas prasmes un iemaņas.
Skaidrojot vārdu „līderis“ ir jāpiemjin, ka tas ir cēlies no angļu valodas vārda “leader”. To iespējams skaidrot kā politiskas partijas, parlamenta frakcijas, sabiedriskas organizācijas vadītājs, vadonis; arī (neoficiāli) valsts vadītājs; neoficiāls (neformāls) sociālas grupas vadītājs, vadonis; cilvēks (cilvēku grupa, vienība), kas izvirzījies pirmajā vietā, vadībā.

1. Līdera īpašības
Signālu par līdera dotībām dod cilvēkam piemītošā pozitīvā domāšana un dzīves uztvere, kā arī atbildības izjūta. Daudz nosaka ģimene, ja vecāki ir virzījuši uz pozitīvu domāšanu un atbildības uzņemšanos, tad arī vēlāk cilvēks turpina veiksmīgi veidot savu dzīvi.
Lai gan ikdienas domāšanas līmenī joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka cilvēka kļūšana par līderi ir atkarīga gandrīz tikai un vienīgi no viņa spējām un īpašībām, vēl vairāk - tiek uzskatīts, ka par līderiem jau piedzimst, jau pirms piecdesmit gadiem vadošie līderības pētnieki ir nonākuši pie secinājuma, ka šādi uzskati ir aizspriedumaini un maldīgi. Pētījumi parādīja, ka līderu spējas un īpašības var būt ļoti atšķirīgas.
Līderim ir jāpiemīt arī spējai būt godīgam un mērķtiecīgam. Šāda līderība ietver arī kompetences, stratēģijas un procesus, kam cilvēki seko. Tā ir vīzijas mērķtiecīga realizēšana.
Līderis uztverams kā vispāratzīts, iespējams, administratīvi neiecelts grupas vadītājs, kurš spēj ietekmēt darbinieku rīcību un uzskatus, koordinē grupu kopīgai darbībai.
 [1]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register