Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:754736
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Skolotāja apģērbā izmantoto krāsu ietekmes teorētiskā izpētē    6
1.1.  Krāsa, tās simbolika un asociācijas    6
1.2.  Krāsas ietekme, nozīme un to psihofizioloģiskais raksturojums    9
1.3.  Krāsa apģērbā un tās nozīme tēlā    18
1.4.  Uzmanība un to ietekmējošie faktori    24
2.  Skolotāja apģērbā izmantoto krāsu ietekmes empīriskā izpēte    27
2.1.  Anketēšanas rezultāti un to interpretācija    27
2.2.  Interviju rezultāti un to interpretācija    31
2.3.  Anketēšanas rezultātu vizuālais apkopojums    33
  Nobeigums    36
  Izmantotā literatūra un avoti    38
  Pielikumi    38
1.pielikums.  Anketa   
2.pielikums.  Krāsas apģērbā, kuras novērš uzmanību   
Extract

NOBEIGUMS
Viens universāls gars iekļūst visās lietās, un tas savā būtībā ir gaisma. Teica Pitagors un runāja par krāsu.
Arī es savā pētnieciskajā darbā runāju par krāsām un par krāsu konkrēti skolotāja apģērbā. Mani galvenie uzdevumi bija apskatīt un aprakstīt katras krāsas simbolisko nozīmi un asociācijas ar tām, izpētīt to psiholoģisko ietekmi, noskaidrot krāsu mijiedarbības likumsakarības apģērbā kas arī tika izdarīts teorētiskajā daļā, analizējot dažādu autoru faktoloģisko materiālu par krāsām, uzmanību un tā visa psiholoģisko mijiedarbību. Mana darba mērķis bija izpētīt un noskaidrot, vai skolotāja apģērbā izmantotās krāsas ietekmē skolēnu uztveri un iegaumēšanas spējas, ko arī izdarīju, veicot anketēšanu un intervējot 50 dažāda vecuma respondentus, gan vīriešus, gan sievietes no dažādām Latvijas augstskolām.
Manis izvirzītā hipotēze apstiprinājās. – skolotāja apģērbā izmantotās krāsas ietekmē skolēnu uztveri un iegaumēšanas spējas. Pie šāda secinājuma nonācu, galvenokārt nesmeļoties dažādas gudrības no jau pieredzējušiem cilvēkiem – zinātniekiem un dažādiem grāmatu autoriem, bet gan no pašiem studentiem, kad viņi ļoti pārliecinoši ar lielu skaitlisku pārsvaru apstiprinoši atbildēja uz manas izveidotās anketas jautājumu - vai skolotāja apģērbā izmantotās krāsas var novērst uzmanību mācību vielas uztveršanas procesā? Kā arī intervējot konkrētus cilvēkus, atklājās, ka arī viņiem pašiem ir bijušas situācijas un pieredze, kas pasniedzēja ietērps ir patiešām nepiemērots un traucējošs mācību vielas uztveršanas procesā.
Tā kā rakstu šāda veida pētniecisko darbu pirmo reizi, saskāros ar nelielām grūtībām, kas tieši attiecas uz nepieciešamo saturu šādā darbā, jo vēlējos, lai viss būtu kā nākas. Lielākās grūtības, kādas bija jāpārvar, veicot šo pētījumu, bija respondentu samērā šaurais zināšanu loks par krāsu īpašībām un to psiholoģisko ietekmi un cilvēku. Kā arī tas, ka daudzi no respondentiem pārprata atsevišķus manis uzdotos jautājums.
Domāju, ka mana pētījuma nozīme būs samērā svarīga tieši skolotājam un viņš/viņa varēs manis apkopoto teorētisko informāciju, kā arī ņemt vērā skolēnu viedokli, apskatot anketēšanas un interviju rezultātus. Pasniedzējam būs iespēja izlasīt un iedziļināties mana pētījuma rezultātos un viņš varēs kaut mazliet nojaust, ko domā studenti un kā skolotāja apģērbā izmantotās krāsas un to salikumi vai ģērbšanās stils ietekmē skolēnu uztveri, uzmanības īpašības un iegaumēšanas spējas mācību procesā. Kā arī zinās kas būtu jādara un no kā jāizvairās, lai veicinātu savu stundu produktivitāti, kas attiecas tieši uz sava vizuālā tēla izveidi.

Jaunas problēmas, kas ievirzās šī pētījuma gaitā, ir tādas, ka šis pētījums skaidri lika apzināties un apjaust to, ka skolotājs pats bieži vien neapzinās kurā vietā viņš atrodas un neizvēlās pietiekami kompetentu apģērbu savam stundu darbam mācību procesā, kas tieši skar un ietekmē arī skolēnus. Par to liecināja ne tikai mani personīgie novērojumi un salīdzinājums ar teorētisko materiālu bāzi, bet arī apkopoto interviju rezultāti. Pēc manām domām, šo pētījumu varētu turpināt, iespējams, mazliet plašāk izvēršot tēmu un papildināt galvenā pētījuma objekta (krāsu un to salikumu skolotāja apģērbā) piesaistīšanu kādam konkrētam apģērba gabalam vai stilam.
Man pašai bija diezgan interesanti strādāt pie šī projekta darba tieši dēļ manas izvēlētās tēmas. Ar interesi lasīju, apkopoju un analizēju kā teorētisko materiālu, tā arī dažādo studentu atšķirīgās atbildes uz anketas jautājumiem un intervējot viņus. Domāju, ka nākotnē aizvien biežāk parādīsies vai atklāsies lietas vai parādības, kas tieši vai netieši psiholoģiski skars vai ietekmēs mūsu smadzeņu darbību un respektīvi – mūs! Tāpēc uzskatu, ka cilvēkiem arvien biežāk vajadzētu pievērst uzmanību pat ļoti parastām un ikdienišķām lietām, kas ir mums apkārt pat tad, ja mēs to nemaz neapzināmies vai nejūtam jebkādu ietekmi no tām. Kā, piemēram krāsa – tā ir visur! Un cik gan tagad bieži mēs pievērsīsim tai uzmanību un pajautāsim sev – kā tieši tā konkrēti mani ietekmē? Un, ja gadījumā, Tu domā, ka tā nekādā ziņā neietekmē Tevi, iespējams tā ietekmēs Tavus līdzcilvēkus! Tavus radus, draugus, skolas biedrus.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register