Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:788192
 
Evaluation:
Published: 08.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.1.  SPĒJU, TALANTA UN APDĀVINĀTĪBAS VEIDI    7
2.  JAUNĀKĀ PUSAUDŽU VECUMPOSMA SOCIĀLPSIHOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    10
  NOBEIGUMS    15
  LITERATŪRAS SARAKSTS    16
Extract

Apdāvinātības problēma ir kļuvusi par aktuālu problēmu. Ar apdāvinātību ciešā saistībā ir personības spējas un talants. Personība tiek uztverta kā unikāla un neatkārtojama individualitāte. Lai arī izmaiņas mūsu attieksmē pret sevi un citiem norit ļoti lēni, tomēr droši varam apgalvot, ka tās ir neatgriezeniskas, īpaši jāpriecājas, ka šīs izmaiņas skārušas audzināšanu un izglītību. Pedagogi bērnu attīstību vairs nemēra ar vienu mērauklu un neuzskata, ka visiem jāaizsniedz viena latiņa. Katrs bērns ir neatkārtojams, individuāls īsts brīnums.
Cilvēka spējas un to izzināšana ir attīstījusies līdzās ar cilvēka attīstības gaitu. Tikai 19 gadsimta otrajā pusē empīriski tiek pētītas cilvēku spējas. Cilvēku spēju pētīšana tiek saistīta ar cilvēka dzīves analīzi, viņa audzināšanu un izglītošanu, kā arī ar viņa dzīves pieredzi, kas saistīta ar viņa radošo pusi. Tāpēc ir ļoti svarīgi atšķirt to robežu starp iegūtām un iedzimtām spējām. Spēju problēmas risināšanā nepieciešams iziet no cilvēka individualitātes un dzīves apstākļu principa.
Neskatoties uz to, ka talanta problemātika ir cieši saistīta ar cilvēka spējām, psihologiem nav vienotas koncepcijas par talanta definēšanu. Lielākās personības teorijas apskata tikai dažus talanta aspektus. Bet liela loma talanta izzināšanas jautājumos ir cilvēka psiholoģiskai un pedagoģiskai sagatavotībai.
Literatūrā ir sastopami daudzi jautājumi, kas tiek saistīti ar spēju, apdāvinātības un talanta jautājumiem. Man svarīgi ir jautājumi, kas tiek saistīti ar jaunākā pusaudžu vecumposma personības aspektiem. Pusaudži izceļas ar sev raksturīgām problēmām, kas, protams, ir atkarīgs no katra fiziskās un psihiskās attīstības īpatnībām un rakstura iezīmēm. Tāpēc rodas jautājums, kas tie ir par iemesliem, kas raksturo spēju, talanta un apdāvinātības īpatnības pusaudžu vecumā, cik tā ir atkarīga no individuālajām īpatnībām, cik no vecuma īpatnībām, cik no apkārtējās vides ietekmes?
Mūsdienu skolēniem skolā tiek uzliktas lielas prasības un atbildība, tāpēc bērniem ar īpašām spējām un vajadzībām ne vienmēr ir viegli adaptēties šīm prasībām. Arī skolotāji savas lielās slodzes dēļ ne vienmēr pievērš vajadzīgo uzmanību skolēniem, kuriem ir savs individuālais temps, pielīdzinot tos visai klasei un mērot pēc vienas mērauklas.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1171701
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register