Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:832204
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads; motivācijas definīcija   
  Motivācijas būtība   
  Motivācijas pielietojums praksē   
Extract

1. Ievads
Latvijā vairums uzņēmumu domā par savu darbinieku motivāciju. Īpaši aktuāli, tas ir starptautiskos uzņēmumos, kā arī uzņēmumos, kur ir uzņēmuma panākumus garantē tā darbinieki un vadība to apzinās.
Lai precīzāk raksturotu motivāciju, man pieņemamākā ir socioloģijas attieksme: Motivācija ir no vārda motīvs kā „dzenulis”, tie ir iekšējie dzenuļi, kas izraisa cilvēka vai citas būtnes aktivitāti un nosaka tās virzību. Interesanta ir cilvēka rīcības motivācija, kurai ir sarežģīta dzenuļa hierarhija – no vērtīborientācijas un nostājas līdz interesei, vēlmēm, dziņām. Jo augstāk konkrētās personas hierarhijā atrodas dzinulis, jo mazāk tieši tas izpaužas rīcībā. Savukārt motivēšana ir no vārda motīvs kā „iemesls, pamats, pamatojums”, kas ir savas nostājas vai rīcības izskaidrošana vai pamatošana sev vai savai referentgrupai pieņemamiem iemesliem. Nereti indivīds motivēšanai izmanto īsto iemeslu maskēšanai.
Forands.I motivāciju definē vienkāršāk: Motivācija ir dinamisks process, kurš, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu
Motivējot vienmēr ir jāapzinās konkrētā uzņēmuma mērķi. Ja vadītājs nav uzstādījis sev mērķi tad visi motivācijas veidi ir tukši un nav ar ilgstošu rezultātu. Piem., lielākos uzņēmumos jau laicīgi tiek plānoti gada lielākie pasākumi, motivēšanas pasākumi, savukārt mazākajos uzņēmumos bieži vien: „gribas balli, nu lūdzu”, taču tā jau ir pavisam cita attieksme.
Mana darba pieredze ir uzņēmumos, kas nodarbojas ar tiešo pārdošanu, vai prezentācijām, kur rezultāts ir atkarīgs no darbinieka motivētības pakāpes. Atalgojumu es liktu kā vienu no, taču ne svarīgāko. Personībai ir svarīgi apzināties, ka viņš strādā labākajā uzņēmumā šajā nozarē, ka viņš tiek uzklausīts un par viņu tiek regulāri domāts. Atalgojuma paaugstināšanai un prēmijām ir īslaicīgs efekts. Teorijām, kas apgalvo, ka uzslavām arī ir īslaicīgs efekts es nepiekrītu. It sevišķi, ja šīs uzslavas tiek teiktas pamatoti un publiski. Es joprojām atceros pirms astoņiem mēnešiem teiktu uzslavu, un tā mani motivē strādāt atbilstoši tai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register