Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:859499
 
Evaluation:
Published: 27.01.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Personība    4
1.1.  Kas ir personība?    4
1.2.  Personības veidošanās    5
2.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    7
2.1.  Pusaudžu psihiskā attīstība    7
2.2.  Pusaudža fiziskā attīstība    9
2.3.  Pusaudža kognitīvā attīstība    10
3.  Agresivitāte    12
3.1.  Agresivitātes jēdziena raksturojums    12
3.2.  Agresijas izcelsmes teorijas    13
3.2.1.  Dziņu teorija    13
3.2.2.  Frustrācijas teorija    16
3.2.3.  Agresija kā sociāli iemācīta uzvedības forma    18
3.3.  Agresijas klasifikācija    20
3.4.  Agresijas izpausmes pusaudžiem    22
3.5.  Ieteikumi agresijas novēršanai    25
4.  Pētījums    29
  Secinājumi    40
  Anotācija    42
  Izmantotā literatūra    44
  Terminu vārdnīca    45
  Pielikums    47
Extract

Secinājumi
1. Pusaudžu vecumā notiek ne tikai fiziskās un fizioloģiskās pārmaiņas, bet tās notiek arī intulektuālajā sfērā, kas ietekmē pusaudžu tālāko uzvedību. Arī bērnu identitātes meklējumi un vēlme pašapliecināties ir vieni no procesiem, kas var ietkemēt pusaudžu turpmāko rīcību un uzskatus.
2. Zinātniskajā literatūrā agresivitātei ir vairākas definīcijas, jo sociālie psihologi nespēj vienoties par vienu konkrētu. Taču ir viedokļi, kas par agresiju sakrīt.
3. Ir trīs agresijas izcelsmes teorijas, kuras izskaidro, kā cilvēkos veidojas agresivitāte. Tās ir: dziņu teorija, kas apskata agresivitāti kā instinktu; frustrācijas teorija, tajā agresivitāti nosaka tas, cik maksimāli cilvēks tiecas pēc savu mērķu sasniegšanas; agresija kā sociāli iemācīta uzvedības forma.
4. Agresiju var klasificēt ļoti dažādi, taču pēc tās izpausmes veidiem to iedala instrumentālajā agresijā, kas tiek veikta, lai sasniegtu mēŗķi, un naidīgajā agresijā, kuras mērķis ir ievainot pašu mērķi.
5. Agresija pusaudžiem var izpausties dažādos veidos, ko ietekmē dažādi faktori. Visbiežāk agresīva uzvedība tiek vērsta uz kādu no trijiem mērķiem: varas demonstrēšanu, uzmanības pievēršanu un atriebību.
6. Bez agresivitātes cilvēks nespētu iztikt, jo katru dienu savā veidā tā ir jāpielieto, lai kaut ko varētu sasniegt, taču katram ir jāprot sava agresivitāte un dusmas apvaldīt, lai tā neizpaustos uz citiem cilvēkiem, tātad nenodarot ne tikai sev pāri, bet arī sev apkārtējiem.
7. Pamatskolas „Rīdze” skolēniem visbiežāk savstarpējās attiecībās izpaužas verbālā agresija, tātad notiek pārējo vienaudžu apsaukāšana, izsmiešana, apcelšana. Tomēr dažu šo skolēnu vidū notiek arī fiziskā agresija, kas liecina par savstarpējiem uzbrukumiem, fizisku ietekmēšanu.
8. Daudzi pusaudži uzticas saviem vecākiem, tātad stāsta viņiem par to, kas notiek skolā, kāda ir pārējo klasesbiedru uzvedība. Tas liecina arī par labām ģimenes savstarpējām attiecībām - vecāku atbalstu, pietiekamu uzmanības pieveršanu. Tomēr ir skolēni, kuri labprātāk visus pāridarījumus patur pie sevis, rezultātā veicinot savu iekšējo agresivitāti, kas vēlāk var izpausties arī uz āru.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1352000
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register