Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:870964
 
Evaluation:
Published: 06.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Motivācijas teorētiskā būtība    3
1.1.  Motivāciju veicinošie faktori    8
1.2.  Motivēšanas modeļi    10
1.3.  Motivācijas teoriju klasifikācija    11
1.3.1.  Satura motivēšanas teorija    11
1.3.2.  Norises motivēšanas teorija    17
1.3.3.  Stimulējošās motivēšanas teorija    20
1.4.  Darbinieku motivācijas zudums    20
  Secinājumi    23
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    24
Extract

Darbinieku spēcīgi motivē sava nozīmīguma apziņa (izjūta, ka var kaut ko ietekmēt, mainīt). Šis motivējošais faktors nodrošina, ka darbinieks jūtas piederīgs uzņēmumam, uzņemas atbildību un aktīvi rīkojas, sekmējot arī visa uzņēmuma veiksmīgu darbību. Turpretī, ja darbinieks jūtas nenozīmīgs, ievērojami samazinās darba efektivitāte un iniciatīvas līmenis viņš sāk rīkoties destruktīvi, pazemo, sāpina apkārtējos. Neapmierinātības izrādīšana kļūst par mērķi, dzīves stilu. Tas nebūt neveicina ne personas, ne uzņēmuma attīstību.
Darba devējam ir jāraugās uz darba rezultātiem, un, ja tas nav apmierinošs, jāvaino pirmām kārtām sevi. Darbinieks strādā uzņēmumā, kuru izveidojis darba devējs, pilda pienākumus, kurus noteicis darba devējs, un izturas pret savu darbu ar tādu atbildību un ieinteresētību, kādu darba devējs ir izraisījis. Tas nozīmē, ka darba devējam ir jāpanāk, lai darbinieks uzņēmumu uzskatītu par labāko darbavietu.
Arī autore uzskata, ka motivācija ir viens no svarīgākajiem darba devēja uzdevumiem, ja ne pats svarīgākais. Jo tieši cilvēku resursi no visiem uzņēmumā esošajiem resursiem ir visnozīmīgākais, bet tajā pašā laikā visgrūtāk vadāmais resurss. Tāpēc vadītājam ir jāspēj saprast un novērtēt, kas atsevišķi motivē katru darbinieku, jo to vēlmes un vajadzības ir tik dažādas. Un, lai to spētu izdarīt vadītājam, ir jāiepazīst savi darbinieki, jo kas motivē vienu, ne vienmēr būs motivējošs citam.

SECINĀJUMI
Referāta mērķis ir sasniegts, jo teorētiski tika apskatīts motivācijas jēdziens un būtība.
Pēc referāta izstrādes autore izdara sekojošus secinājumus:
1) Motivēšana ir nepārtraukts process, bez kura nav iedomājama neviena organizācijas un uzņēmuma ikdienas darbība;
2) Ir divi motivācijas veidi: iekšējā un ārējā motivācija;
3) Pastāv 3 veidi kā motivēt personālu – nauda, nemonetārais atalgojums, kā arī bailes (tikai īstermiņā).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1335060
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register