Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:931596
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.10.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Vardarbības terminu skaidrojums   
  Vienaudžu vardarbība   
  Vardarbīobas roska faktori   
  Vardarbības sekas   
Extract

Vienaudžu vardarbības sekas
Negatīvā pieredze, ko bērns iegūst saskaroties ar vardarbību ir saistīta ar tālāko emocionālo attīstību un tā spēj radīt emocionālus traucējumus (L.Ļebedeva,2006). I.Poudžiunas (I.Poudžiunas,2006) izšķir trīs veidus kā indivīds reaģē uz vardarbību. Daudzi indivīdi ir spējīgi paši pārstrādāt krīzi un pat kļūst dēļ šīs pieredzes stiprāki. Viena daļa pārdzīvo, bet efektīvi bloķē izjustās emocijas no apzināšanās, tādējādi notikušais velkas līdz un ietekmē turpmāko dzīvi. Sliktāk ir ar to daļu, kas psiholoģiski salūzt krīzes ietekmē, viņi nav spējīgi, bez steidzama un intensīva atbalsta dzīvot tālāk. Biežāk sastopamie pēctraumas simptomi ir agresija un dusmas, depresija un disociācija (L.Ļebedeva,2006). Vardarbības sekas var izpausties jebkurā personības jomā- emocionālā, uzvedības, kognitīvā, sociālās funkcionēšanas, fiziskās veselības un tā tālāk (I.Poudžiunas,2006). Bērni, kuri ir bijuši vardarbības upuri, uzrāda daudz augstāku uzvedību un emocionālo problēmu līmeni. Šiem bērniem ir nozīmīgākas gan internālās (iekšējās), gan eksternālās (ārējās) uzvedības problēmas (de Paul &Arruabarena,1995; Shonk & Cicchetti,2000, kā teikts, L.Ļebedeva,2006), izteiktākas disciplīnas problēmas skolā (Kendall- Tackett & Eckenrode,1996, kā teikts, Ļebedeva,2006) kā arī vairāk depresijas un trauksmes simptomi (Cerezo &Frias,1994; Merry &Andrews,1994, kā teikts, L.Ļebedeva,2006). Vēl šie bērni ir daudz agresīvāki pret saviem vienaudžiem vai tieši otrādi ir sociāli izolētāki kā citi bērni (Prino & Peyrot, 1994; Shields & Cicchetti,2001, kā teikts L.Ļebedeva,2006), viņiem ir nabadzīgākas sociālās iemaņas (Levendosky, Okun, & Parker, 1995, kā teikts, L. Ļebedeva, 2006), līdz ar vardarbības pieredzi viņiem ir pastiprināta iespēja tikt atstumtiem no saviem vienaudžiem vai atkārtoti kļūt par vienaudžu vardarbības upuri (Rogosh & Cicchetti,1994, kā teikts L.Ļebedeva, 2006), un lielākas grūtības regulēt savas emocijas (Shields &Cicchetti, 2001, kā teikts, L.Ļebedeva,2006). Tāpat arī pusaudžiem, kas saskārušies ar vardarbības pieredzei paaugstinātais agresijas un naidīguma līmenis, visbiežāk izpaužas kā uzvedības traucējumi. Šis termins ir aprakstīts DSM-IV klasifikācijas sistēmā, un tas ir rakstu raksturots četros uzvedības veidos- agresija pret cilvēkiem vai dzīvniekiem, īpašuma bojāšana, melošana vai zagšana un nopietna likumu un normu pārkāpšana (L.Ļebedeva,2006).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register